انستیتو آموزشی سنگ ایتالیا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر راه اندازی می شود

درنشست مشترک کنفدراسیون صنعت سنگ ایتالیا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر و کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان، راه اندازی انستیتو آموزشی سنگ ایتالیا مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد خمینی شهر، دکتر مسعود جعفری نژاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر در این جلسه با توجه به وجود بیش از 120 رشته تحصیلی از مقطع کاردانی تا دکتری و 90 کارگاه و آزمایشگاه فنی و تخصصی در این واحد دانشگاهی گفت: دانشگاه با استفاده از مرجعیت علمی و ظرفیت های بین المللی خود به عنوان حلقه واسط بین فعالان صنعت سنگ و متولیان دولتی و غیر دولتی این صنعت و بازوی علمی آن، تعریف و تبیین استراتژی های کلی در بخش اکتشاف، استخراج ، فرآوری و فروش را بر عهده خواهد داشت.

دکتر مسعود جعفری نژاد به تشکیل مرکز بین المللی تحقیقات و مطالعات سنگ ایران در این واحد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: این دانشگاه می تواند با اعزام دانشجو و تبادل استاد با کنفدراسیون سنگ ایتالیا، زمینه ارتقاء این صنعت را در کشور فراهم کند.

وی از آمادگی برای برگزاری همایش ها، نمایشگاه ها و سمپوزیوم های داخلی و خارجی صنعت سنگ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر خبر داد و گفت: این دانشگاه در مرکز مثلث شهرک صنعتی محمود آباد، دولت آباد، تیران و رضوان شهر به عنوان سه قطب سنگ ایران قرار دارد و می تواند تلفیق تجربه دانش را رقم بزند.

فلایو ماربلی رئیس کنفدراسیون سنگ ایتالیا نیز در این نشست گفت: یکی از بندهای تفاهم نامه همکاری کنفدراسیون سنگ ایتالیا با اتاق بازرگانی اصفهان، ایجاد انستیتو آموزشی سنگ در استان اصفهان است که دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر به دلیل وجود کارگاه های صنعتی متناسب، فضای آموزشی، موقعیت مناسب جغرافیایی و حضور دانشجویان و استادان دانشگاه مرتبط با صنعت سنگ، فرصتی بی بدیل برای این منظور است.

وی از حمایت مالی سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) از ایجاد این انستیتو آموزشی خبر داد و گفت: آموزش نیروی متخصص در اکتشاف، استخراج، فرآوری و بازرگانی از اهداف این انستیتو آموزشی است.

رئیس کنفدراسیون سنگ ایتالیا ایجاد مرکز بین المللی تحقیقات و مطالعات سنگ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر و همکاری با فعالان سنگ ایران را یکی از مزیت های استان اصفهان برای پایتخت شدن سنگ ایران برشمرد و گفت: آموزش در بستر دانشگاه می تواند تأثیر گذار باشد.

فلایو اظهار کرد: تولیدات واحدهای سنگبری ایران متناسب با استانداردهای جهانی نیست و امیدواریم با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر و فعالان صنعت سنگ و برگزاری دوره های آموزشی لازم ، کیفیت سنگ ایران به حد استاندارد های بین المللی برسد.

در پایان این نشست، هیأت ایتالیایی از بخش های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر از جمله مرکز بین المللی تحقیقات و مطالعات سنگ ایران، کتابخانه، کارگاه های فنی و صنعتی، دانشکده ها و مراکز اقامتی اساتید خارجی این دانشگاه بازدید کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 962947

وب گردی

وب گردی