دغدغه مسئولان در دانشگاه باید دغدغه‌های نظام و انقلاب باشد

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از افتخارات بسیج اساتید، انطباق حداکثری برنامه‌ها با انتظارات نائب امام عصر (عج) است. لازم است بسیج اساتید در راستای اهداف انقلاب اسلامی پای کار بوده و مورد توجه واقع شوند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد تبریز، جلسه هم‌اندیشی کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با حضور رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی و مسئولان کانون‌های بسیج اساتید در واحد تبریز برگزار شد.

دکتر سید محمود هاشمی رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه گفت: بسیج اساتید از زمان راه‌اندازی رسالت بسیار مهمی را بر عهده داشته است. با رصد بیانات امام راحل و رهبری انقلاب به این نتیجه می‌رسیم که دانشگاه از اهمیت بسیاری در کشور و نظام برخوردار است و اهمیت دانشگاه را استادان آن دوچندان می‌کند.

وی افزود: با وجود ظرفیت بسیج اساتید در استان‌ها، انتظارها از اقشار مختلف بسیجی بویژه بسیج اساتید در دانشگاه بالا می‌رود.

دکتر هاشمی ادامه داد: انتظار داریم تمام ظرفیت‌های انقلابی مورد توجه قرار گیرد؛ وضعیتی که بین مسئولان فعلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز حاکم است، بیانگر پیشینه انقلابی و فعالیت‌های قبلی‌شان در بسیج، سپاه یا نهادهای انقلابی است. تحولات انقلابی دانشگاه آزاد اسلامی به استان‌ها سرایت کرده است.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: یکی از افتخارات بسیج اساتید، انطباق حداکثری برنامه‌ها با انتظارات نائب امام عصر (عج) است. این در حالی است که مقام معظم رهبری در دیدار رمضانی، موضوع رفتن به سمت کشف، بررسی و حل مشکلات جامعه را تاکید کرده‌اند.

دکترهاشمی با بیان اینکه دغدغه مسئولان در دانشگاه باید دغدغه‌های نظام و انقلاب باشد، تصریح کرد: لازم است بسیج اساتید در راستای اهداف انقلاب اسلامی پای کار بوده و مورد توجه واقع شوند.

وی دانشگاه آزاد اسلامی را صدای انقلاب بیان کرد و گفت: از مهم‌ترین انتظاراتی که می‌توان از دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌ها داشت، جاری و ساری بودن خط انقلاب است چراکه دانشگاه آزاد اسلامی استان بلندگو و صدای انقلاب است؛ تقویت اقشار مختلف بسیج بویژه کانون‌های بسیج اساتید می‌تواند نماد جاری شدن خط انقلاب اسلامی باشد.

دکتر هاشمی با بیان اینکه لازم است امکانات تشکیل کانون‌های بسیج اساتید فراهم شود، خاطرنشان کرد:‌ مسئولان کمک کنند کانون‌ها تا سطح دانشکده راه‌اندازی شود و مسئولان بتوانند به بسیج اساتید تکیه و وارد کار شوند و کمک کنند.

وی افزود: عزم جدی مسئولان دانشگاه بررسی تحولات انقلاب است. در سازمان مرکزی این عزم در تربیت دانشجو، جذب استاد انقلابی و متقاضی جذب هیات علمی انقلابی دیده می‌شود. بسیج اساتید اگر این را نادیده بگیرند باید مطالبه‌گری کنند.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی و آزاداندیشی از دیگر برنامه‌های بسیج اساتید است که باید در این موضوع به مناظرات حضرت امام رضا (ع) تاسی کنیم.

دکتر هاشمی بر تقویت خط انقلاب و کانون‌ها تاکید کرد و گفت: بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی جزو بسیج اساتید و کانون‌های فعال استان‌های کشور است. بسیج اساتید این استان انقلابی هستند و پای کار انقلابند و تحولات انقلابی در این استان تا حدودی اتفاق افتاده است.

رئیس بسیج اساتید استان آذربایجان شرقی نیز گفت: بسیج اساتید از لحظه تشکیل به عنوان موتور محرکه قوی تربیت‌کننده و آینده‌ساز مملکت نقش ویژه‌ای در میان همه اقشار بسیج دارد.

حسین جدیری افزود: بسیج اساتید با توجه به کسوت این قشر از بسیج قطعاً باید نقش خود را به شکل سازنده در همه امور و در مسایل جاری و مدیریت کشور به نحو علمی و شایسته ایفا کند.

جدیری با توجه به تشکیل بسیج اساتید در همه شهرستان‌های استان، گفت: با توجه به گسترش دانشگاه آزاد اسلامی، کانون‌های بسیج نیز در این دانشگاه افزایش یافته به‌طوری‌که نزدیک ۵۰ درصد بسیج اساتید استان از اعضای هیات علمی و مدرسان دانشگاه آزاد اسلامی هستند. 17کانون مصوب و سه کانون غیر مصوب در استان داریم که ۹ کانون آن در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوده است.

وی افزود: در راستای مدیریت بهتر مسئولان، اولویت اول بسیج اساتید کمک به مدیریت دانشکاه است. اساتید بسیجی دست، گوش و نیروی توانای مسئولان هستند و باید مشکلات را دریابند و برای حل آن کمک کار مدیران باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 962950

وب گردی

وب گردی