اقدامات ژاپن برای مقابله با گرمای هوا در المپیک 2020 توکیو

کمیته بین المللی المپیک، برای مقابله با گرمای شدید هوا در المپیک 2020 «توکیو» در حال بررسی تدابیر لازم است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «ژاپن» به دلیل افزایش دمای شدید که باعث کشته شدن چندین نفر در این کشور شده است، روزهای سختی را می گذراند.

با توجه به احتمال افزایش بیشتر دمای هوا تا المپیک تابستانی 2020 «کمیته بین المللی المپیک (IOC) » مشغول آماده سازی برخی تدابیر برای مقابله با گرما است.

کمیته بین المللی المپیک (IOC) » برای مقابله با گرما برای ورزشکاران، طرفداران و ماموران امنیتی تدابیر جداگانه ای به کار خواهد برد.

سخنگوی این کمیته گفت:«در اولین اقدام باید زمان بندی مسابقات و رفاه حال ورزشکاران مد نظر قرار گیرد.»

«ماکاهاتو یوکاهارا»، پروفسور دانشگاه توکیو، نیز نسبت به برگزاری مسابقه «دو مارتون» هشدار داد و گفت :«در این گرما و درجه رطوبت بالا این مسابقه نباید برگزار شود.»

او همچنین برگزاری «دوی مارتون» زیر نور مستقیم آفتاب را «به شدت خطرناک» اعلام کرد. در «کوگاما» واقع در شمال «توکیو» دمای هوا به 41.1 درجه رسیده و رکوردی تاریخی در ژاپن ثبت شده است.

دمای هوا در «ناگویا" در مرکز ژاپن به 39 و در «توکیو»،پایتخت این کشور به 37 درجه رسید و سازمان هواشناسی ژاپن گرمای کشنده در این کشور را «بلای طبیعی» نامیده است.

این بالاترین درجه حرارت از زمان ثبت درجه هوا در ژاپن است. 77 نفر بین 9 تا 22 ژوئیه جان خود را از دست دادند و بیش از 30 نفر به بیمارستان منتقل شدند.

کد خبر: 962960

وب گردی

وب گردی