وزیر نیرو از افزایش ظرفیت نیروگاه های خورشیدی خبر داد

وزیر نیرو گفت: با برنامه ریزی های انجام شده ظرفیت نیروگاه های تجدید پذیر کشور از هزار مگاوات فعلی به پنج هزار مگاوات افزایش می یابد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ رضا اردکانیان روز پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از نیروگاه خورشیدی 10مگاواتی « مهریز غدیر» به خبرنگاران افزود: با توجه به تلاش ها و برنامه ریز های انجام شده در دولت تدبیر و امید تا پایان مهلت کار دولت دوازدهم ظرفیت نیروگاه های تجدید پذیر چهار هزار مگاوات افزایش می یابد .

وی اظهار امیدواری کرد که یزد با توجه به ظرفیت های بالایی که در حوزه انرژی خورشیدی دارد بتواند در این زمینه گام های موثری در این ارتباط بر دارد.

وزیر نیرو تاکید کرد: باید از تنگناها و تحریم های پیش رو به عنوان یک فرصت استفاده کرد و با اتکا به توان و ظرفیت های داخلی و منبع ارزشمند نیروی انسانی کشور این دوره را به عصر طلایی تبدیل کرد.

وی با قدردانی از مسئولان یزد اظهار امیدواری کرد که در سایه تدبیر و تلاش مسئولان صنایع یزد بتوانند از خدمات زیربنایی لازم در استان بهره مند شوند.

نیروگاه خورشیدی 10مگاواتی مهریز غدیر با 600میلیارد ریال تکمیل و به بهره برداری رسید.

همچنین با حضور وزیر نیرو ساخت نیروگاه خورشیدی 30 مگاواتی مهریز آغاز شد.

با بهره برداری از این نیروگاه که با سرمایه 23 میلیون یورو و 300 میلیارد ریال، اجرا می شود زمینه ایجاد 43 فرصت شغلی مستقیم فراهم می شود.

این نیروگاه با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با مشارکت بانک توسعه تعاون ساخته می شود.

هم اکنون 33.5 مگاوات انرژی خورشیدی در استان یزد در حال بهره برداری است که این رقم تا پایان سال 97 به 70 مگاوات می رسد.

وزیر نیرو، امروز پنجشنبه به منظور بهره برداری از چند پروژه صنعت آب و برق و شرکت در کارگروه تخصصی سازگاری با کم آبی به یزد سفر کرد و در شهرستان های مهریز و اردکان نیز حضور خواهد یافت.

منبع: ایرنا

400

کد خبر: 962996

وب گردی

وب گردی