۳۷درصد مدارس شاهرود تخریبی هستند

فرماندار شاهرود بابیان اینکه ۳۷ درصد مدارس این شهرستان تخریبی هستند بر ضرورت به‌روزرسانی اطلاعات موجود تاکید کرد و گفت: نوسازی مدارس مناطق و کانون‌های بحرانی اولویت‌بندی شود.

به گزارش ایسکانیوز، محمد کرم محمدی در دیدار با مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با بیان اینکه ۳۷ درصد مدارس شاهرود تخریبی هستند، افزود: در کشور می‌بایست سالانه۱۰ درصد بناها و بافت‌های فرسوده نوسازی شوند اما با توجه به اینکه این امر تاکنون محقق نشده باید خودمان برای نوسازی مدارس اقدام کنیم.

وی ضمن بیان اینکه با کوچک‌ترین لرزشی امکان فروریختن مدارس فرسوده وجود دارد، افزود: باید بپذیریم که در صورت عدم اقدام برای نوسازی مدارس در بروز هر اتفاقی باید پاسخگو باشیم لذا در گام نخست باید مناطق بحرانی شناسایی شوند.

معاون استاندار سمنان بابیان اینکه بیشتر مدارس تخریبی در کانون‌های پرجمعیت شهر واقع شدند، ابراز داشت: یکی از ظرفیت‌های خوب محلات وجود جمعیت دانش‌آموزی آن‌ها است لذا در خصوص مدیریت بحران باید مناطق اولویت‌دار شناسایی و برای رفع آن‌ها اقدام شود.

محمدی در ادامه بر ضرورت تقویت و جهت‌دار کردن تعاونی‌های فرهنگیان تاکید کرد و گفت: امروز با حجم بسیاری از فرهنگیان بازنشسته مواجه هستیم که افراد برخوردار از تمکن مالی می‌توانند در این کانون‌ها با ایجاد صندوق به بازسازی مدارس کمک کنند.

وی بابیان اینکه یکی از مشکلات موجود عدم شناخت از وضعیت و عدم توجه به اولویت‌ها است، اضافه کرد: با اعتبارات قطره‌چکانی نمی‌توان کشور را اداره کرد بنابراین این مهم می‌طلبد تا برای تأمین اعتبارات لازم راهکاری اندیشه شود که اگر بتوانیم از اعتبارات کشوری به‌عنوان وام به خیران مدرسه‌ساز مبلغی در نظر گرفت می‌توانیم شاهد بهسازی مدارس فرسوده باشیم.

706

کد خبر: 963013

وب گردی

وب گردی