اعدام شش عضو دیگر فرقه اوم شینریکیو در ژاپن

وزارت دادگستری ژاپن اعلام کرد، 6 عضو دیگر گروه «اوم شینریکیو» به جرم حمله با گاز سارین به متروی توکیو اعدام شدند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «یوکو کامیکاوا »وزیر دادگستری ژاپن اعلام کرد: «حکم اعدام 6 عضو دیگر گروه « اوم‌ شینریکیو » که در سال 1995 اقدام به حمله با گاز سارین به متروی توکیو کرده بودند، اجرا شد.»

به گفته او ترس و رنجی که نزدیکان قربانیان و مجروحان این حمله متحمل شدند، غیرقابل تصور است. به گزارش تلویزیون «ان.اچ.کی»، 29 عضو این فرقه متهم به شرکت در قتل‌های زنجیره ای هستند.

محکومان همچنین در دادگاه در انتشار گازسمی در مترو توکیو در سال 1995، یک مورد دیگر انتشار گازسمی سارین در شهر ماتسوموتو در سال 1994 و همچنین قتل یک خانواده سه نفره از جمله یک کودک نوزاد در سال 1989 مقصر شناخته شده بودند.

گفتنی است « اوم‌ شینریکیو » یک فرقه ژاپنی است که در چندین کشور به عنوان گروه تروریستی شناخته شده‌است، این گروه در سال ۱۹۸۴ توسط «شوکو آساهارا» به وجود آمد. در سال ۱۹۹۵ اعضای این فرقه مبادرت به پخش گاز سارین در متروی توکیو کردند در این حملات سیزده نفر کشته و بیش از پنجاه نفر مجروح شدند و هزاران نفر دیگر برای مدتی با عوارض جسمی از این حملات دست به گریبان بودند.

آرم گروه «اوم‌شینریکیو»

«اوم‌شینریکیو»، که معنی آن «حقیقت عالی» است در دهه ۱۹۸۰ به عنوان یک گروه معنوی که بر پایه تلفیق باورهای هندوها و بوداییان بود، به وجود آمد اما به تدریج به فرقه‌ای تبدیل شد که موجودیت خود را بر اساس پیشگویی‌های مسیحیت درباره آخرالزمان، قرار داد. «شوکو آساهارا» موسس این گروه در می 1995 دستگیر و سال 2004 به جرم ارتکاب سیزده جنایت مختلف محکوم به مرگ شد. حکم اعدام او و شش عضو دیگر این فرقه ششم جولای امسال اجرا شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 963022

وب گردی

وب گردی