پوتین: تقویت روابط با کشورهای «بریکس» از اولویت‌های روسیه است

رئیس جمهور روسیه گسترش روابط بازرگانی با کشورهای عضو ائتلاف اقتصادهای نوظهور «بریکس» را از اولویت‌های مسکو دانست.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفت:«حجم تجارت بین کشورهای عضو ائتلاف اقتصادهای نوظهور «بریکس» در پایان سال 2017 به بیش از 102 میلیون دلار رسید. تقویت روابط تجاری این کشورها از اولویت های روسیه است و برای تحقق این امر هر چه در توان داریم انجام خواهیم داد.»

« پوتین»، ضمن تاکید بر لزوم افزایش همکاری در زمینه اقتصاد دیجیتال، اظهار داشت:

«اهمیت تامین امنیت مردم و بخش تجارت با توجه به دیجیتالی‌ترشدن در جهان افزایش می‌یابد. در همین راستا، علاوه بر اتخاذ تدابیر لازم، باید یک فضای مجازی امن و شفاف بسازیم تا اطلاعات شخصی افراد بیشتر حفاظت شود.روسیه از اقدامات جدید شورای کاری بریکس حمایت خواهد کرد. به ویژه از هرگونه گام برداشته شده در راستای تسهیل مراحل بروکراتیک در تجارت الکترونیک، بنگاه‌های کوچک و متوسط و بین المللی پشتیبانی می‌کنیم.»

بریکس (به انگلیسی: BRICS) نام گروهی به رهبری قدرت‌های اقتصادی نوظهور است که از به هم پیوستن حروف اول نام انگلیسی کشورهای عضو برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی تشکیل شده‌است.در ابتدا نام این گروه بریک نام داشت اما پس از پیوستن آفریقای جنوبی، به «بریکس» تغییر نام یافت.

گستره جهانی بریکس

هرچند اعضای گروه بریکس همگی به غیر از روسیه در ردهٔ کشورهای در حال توسعه یا اقتصادهای در حال ظهور هستند اما عموماً به واسطهٔ اقتصادهایی با رشد پرشتاب و فراگیر و نفوذ تأثیرگذار بر امور جهانی و منطقه‌ای از دیگر کشورها متمایز می‌شوند. «بریکس» نمایانگر نیمی از جمعیت جهان است و ۲۸٪ قدرت اقتصادی دنیا را در اختیار دارد. در سال ۲۰۱۲ ترکیب‌بندی اسمی تولید ناخالص داخلی این گروه، ۱۳٫۶ تریلیون دلار آمریکا است. «هو جینتائو»، رئیس‌جمهور چین معتقد است که گروه کشورهای عضو بریکس، حامی و ارتقادهندهٔ وضعیت کشورهای در حال رشد و نیرویی برای حفظ صلح جهان هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 963029

وب گردی

وب گردی