دور دوم قطعی برق ادارات پر مصرف و بدمصرف از فردا

دور دوم قطعی‌ها از فردا ۶ مرداد ماه عملی می‌شود و براساس آن برق ادارات و سازمان‌های بد مصرف و پرمصرف به منظور احترام و رعایت حقوق شهروندی قطع خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ با توجه به شرایط فعلی تامین برق پایدار و اهمیت بالای آن در تاریخ ۲۸ تیرماه سال جاری برای بار اول برق ۱۴۷ سازمان و اداراتی که الگوی مصرف برق و بخشنامه استانداری تهران مبنی بر مدیریت و کاهش مصرف انرژی را رعایت نکرده اند، قطع شد.

بعد از این اقدام که از سوی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اجرا شد دور دوم قطعی‌ها از فردا ۶ مرداد ماه عملی می‌شود و براساس آن برق ادارات و سازمان‌های بد مصرف و پرمصرف به منظور احترام و رعایت حقوق شهروندی قطع خواهد شد.

با توجه به مصوبه هیات وزیران و ابلاغ بخشنامه استانداری تهران مبنی بر قطع سیستم‌های سرمایشی از ساعت ۱۳:۳۰ و کاهش مصرف انرژی برق، کمیته ارزیابی و پایش این شرکت از ابتدای پیک تابستان ۹۷ تاکنون، از ١٢٠٠نهاد دولتی و غیر دولتی اصلی شناسایی شده در شهر تهران،٩٨٦ دستگاه را مورد بازرسی قرار داد که از این تعداد، ٦٤٨ دستگاه نسبت به قطع سیستم سرمایش اقدام کرده اند و ۳۳۸ دستگاه الزامات ابلاغ شده را رعایت نکرده اند که ضمن ابلاغ اخطار کتبی، نسبت به قطع برق ١٤٧سازمان و نهاد شامل وازرتخانه، ساختمان مرکزی برخی از بانک ها، ساختمان مرکزی بیمه، ساختمان اداری مدیریتی استانی ادارات بی توجه به صدور اخطار اقدام شد.

در همین راستا کمیته پایش و ارزیابی مصرف ادارات در خصوص گفته است با توجه به افزایش دما و پایداری هوای گرم طی روز‌های آینده در شهر تهران، ضروری است ارگان‌ها و ادارات در بخش دولتی و خصوصی با رعایت ابلاغیه استانداری، هموطنانمان را همراهی کنند و در این راستا از مشترکین پایتخت درخواست داریم، تنها با ۱۰ درصد صرفه جویی در مصرف برق، ما را در تامین برق پایدار شهر تهران یاری رسانند.

کد خبر: 963051

وب گردی

وب گردی