تقویت و توسعه رشته های آموزشی واحد ورامین-پیشوا در آینده ای نزدیک

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا گفت: ساماندهی و بازنگری رشته های واحد براساس نیاز روز منطقه ای و ملی بر پایه ظرفیت ها و بسترهای موجود یکی از اولویت ها و برنامه های اصلی حوزه آموزش واحد ورامین-پیشوا است.

به گزارش ایسکانیوز از واحد ورامین_ پیشوا دکتر حامد زارعی در جلسه هماهنگی امور آموزشی و تبادل نظر میان مسئولان و مدیران گروه‌های آموزشی بر لزوم برگزاری جلسات مستمر بین مدیران گروه‌های آموزشی، حل مسائل و مشکلات دانشجویان با حفظ کرامت و عزت انسانی و دقت نظر ویژه در مورد جذب استادان حق‌التدریس و هماهنگی آنها با گروه‌های آموزشی تأکید کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا و قرچک به نقش بی بدیل مدیران گروه های آموزشی در هدایت و راهنمایی دانشجویان و ارتقاء و اعتلای کیفیت آموزش یادآور شد و افزود: مدیران گروه های آموزشی بازوان بسیار قوی و اثربخش دانشگاه می باشند و برگزاری این نشست های مشترک همدلی، هم افزایی و در نهایت ارتقاء کیفیت آموزش را به همراه خواهد داشت.

حامد زارعی با تأکید بر لزوم افزایش ارائه خدمات بهینه به دانشجویان در تمامی حوزه ها عنوان کرد: برقراری ارتباط مستقیم با دانشجویان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، نیاز است مدیران گروه در پاسخگویی به مشکلات و درخواست های دانشجویان، در راستای حل مسائل آموزشی تلاش وافری نمایند تا دانشجویان با آرامش خاطر نسبت به تحصیل خود در دانشگاه بپردازند.

وی با اشاره به نقش مهم مدیران گروه در ابعاد مختلف و مورد توجه دانشگاه خاطرنشان کرد: شما می توانید با برنامه ریزی‌های اصولی و منطقی در ارائه واحدها در افزایش سطح کیفیت آموزش و از سویی دیگر کنترل هزینه‌ها مؤثر بوده و با بهره گیری از خرد جمعی و عقلانی به رشد و بالندگی بیش از پیش مجموعه کمک نمائید.

سرپرست واحد ورامین-پیشوا و قرچک اعضاء هیأت علمی و استادان دانشگاهی را رکن اساسی یک مجموعه دانشگاهی عنوان کرد و افزود: حضور بیش از 230 عضو هیأت علمی در این دانشگاه به عنوان بزرگترین سرمایه محسوب می شود که این بستر مناسب و فرصت مغتنمی است که باعث حرکت پر شتاب ما به سمت تحقق اهداف ترسیم شده می شود.

زارعی ضمن تشریح اهمیت حوزه آموزش در دانشگاه از این بخش به عنوان پایه ی اصلی فعالیت‌های دانشگاهی یاد کرد و ادامه داد: جامعه ی هدف ما هزاران مشتاق علم، دانش و پژوهش هستند که برقراری ارتباط دو سویه با آنها نیاز به درایت و ظرافت داشته و خدمت به این طیف وسیع و پویا، فرصتی ارزنده و از طرفی رسالتی سنگین را برای تک تک ما دانشگاهیان به وجود آورده است.

این مقام مسؤل بهبود خدمات در حوزه آموزش را موجب ارتقاء، پویایی و بالندگی دانشگاه عنوان کرد و ادامه داد به همان میزان هم کم کاری، سهل انگاری و خدای ناکرده غفلت در این مهم باعث تنزل یک مجموعه دانشگاهی می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا به لزوم اقدام عاجل برای ایجاد رشته های جدید در این واحد دانشگاهی با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود تأکید کرد و خاطرنشان کرد: یکی از اولویت های اصلی ما در حوزه آموزش اخذ مجوز و راه اندازی رشته هایی است که زمینه و بستر تشکیل آنها در این واحد دانشگاهی کاملاً فراهم است.

این مدیر جوان دانشگاهی از مدیران گروه های آموزشی خواست دیدگاه ها و پیشنهادات خود را در زمینه توسعه رشته های آموزشی و تحصیلات تکمیلی با جدیت برنامه ریزی و ارائه نموده تا براساس نیاز روز منطقه و کشورو بر پایه ظرفیت های موجود، نسبت به ساماندهی و بازنگری رشته های واحد پیگیری های مقتضی انجام شود و در آینده ی نزدیک شاهد تأسیس و راه اندازی رشته های جدید و مؤثر در این واحد دانشگاهی باشیم.
درادامه این جلسه هریک از حاضرین، نقطه نظرات و پیشنهادات خود را با هدف رشد و اعتلای دانشگاه در حوزه های گوناگون آموزشی و پژوهشی بیان نمودند.

انتهای پیام/

کد خبر: 963066

وب گردی

وب گردی