برنامه روسیه برای بازگشت پناهندگان سوری اعلام‌ شد

هیئت روسی برنامه مسکو برای بازگشت آورگان سوری به کشورشان را تسلیم مقامات لبنان کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز،« الکساندر لاورنتیف»، نماینده ویژه «ولادمیر پوتین»، در امور سوریه، در راس هئیتی از روسیه برنامه «مسکو» برای بازگشت پناهجویان سوری را تسلیم مقامات لبنان کرد.

بر اساس بیانیه منتشرشده از ریاست جمهوری لبنان، هیئت روسی با «میشل عون» رئیس جمهور لبنان، «سعد الحریری»، نخست وزیر لبنان و رئیس پارلمان »نبیه بری» در کاخ ریاست جمهوری در«بیروت»، پایتخت لبنان دیدار کردند.

در این نشست، هیئت روسی برنامه های وزارتخانه های دفاع و خارجه روسیه برای سازماندهی انتقال پناهندگان سوری به کشورشان را به اطلاع مقامات لبنانی رساند.

حمایت لبنان از برنامه های روسیه

از محتوای این برنامه هنوز خبری منتشر نشده است.

«عون»، رئیس جمهور لبنان با اعلام اینکه:«ما از بازگشت امن پناهندگان سوری به خانه هایشان استقبال می کنیم» آمادگی کامل این کشور برای اجرای برنامه هیئت روسی را اعلام کرد.

«لاورنتیف» پس از دیدار با مقامات لبنانی در کنفرانس مطبوعاتی گفت که مذاکرات بسیار مثبت بوده و ادامه خواهد یافت تا دو کشور با همکاری یکدیگر آوارگان سوری را به کشور خود بازگرداند.

«لاورنتیف» با اعلام اینکه هر روز شاهد بازگشت شماری از آورگان سوری از کشورهای همسایه هستیم آنرا نشانه مثبتی از بازگشت آرامش به سوریه دانست.

برنامه روسیه برای سوریه

هیئت روسیه بعد از دیدار با «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه در روز چهارشنبه به «اردن» و از آنجا به «لبنان» سفر کرده بود.

وزارت دفاع روسیه جمعه گذشته اعلام کرد که پیشنهادهای خود برای بازگشت پناهندگان سوری به کشورشان را به ایالات متحده فرستاده است. لازم به ذکر است که این پیشنهادات شامل تشکیل یک گروه «روسی-آمریکایی-اردنی» برای بازگشت پناهندگان از اردن و لبنان به کشورشان است.

کد خبر: 963078

وب گردی

وب گردی