ابتلای 6 میلیون  و 700 هزار بزرگسال در آمریکا به بیماری پسوریازیس

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد: رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌تواند پیشرفت بیماری پسوریازیس را کند سازد.

به گزارش ایسکانیوز از ایسنا، در این مطالعه جدید آمده است: رژیم غذایی مدیترانه‌ای ممکن است از شدت بیماری پسوریازیس بکاهد و روند پیشرفت آن را کند سازد.

پسوریازیس بیماری التهابی مزمن است که طبق جدیدترین آمارها حدود ۶.۷ میلیون فرد بزرگسال در آمریکا به آن مبتلا هستند. نتایج برخی از مطالعات حاکی از آن است افراد مبتلا به این بیماری بیشتر مستعد ابتلا به چاقی و سندرم متابولیک هستند و در بیشتر آن‌ها، التهاب عامل ارتباط آن‌ها با یکدیگر عنوان شده است.

رژیم غذایی نقش کلیدی در بیماری‌های التهابی بازی می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد ترکیب‌های التهاب‌زا از جمله چربی‌های اشباع شده می‌توانند بیماری‌هایی از قبیل بیماری التهابی روده و روماتوئید آرتریت را تشدید کنند.

در این مطالعه جدید گروهی از محققان فرانسوی به بررسی این موضوع پرداختند که آیا رژیم غذایی ضد التهابی در تسکین علائم بیماری پسوریازیس تاثیری دارد. رژیم غذایی مدیترانه‌ای خاصیت ضد التهابی دارد، زیرا با کاهش خطر ابتلا به بیماری مزمن التهابی مرتبط است.

محققان فرانسوی اطلاعات مربوط به ۳۵ هزار و ۷۳۵ نفر را مورد بررسی قرار داده که از میان آن‌ها ۳۵۵۷ نفر به بیماری پسوریازیس مبتلا بودند. محققان مشاهده کردند شدت علائم بیماری پسوریازیس با رژیم غذایی مدیترانه‌ای مرتبط بوده است. به بیان دیگر، بیماران مبتلا به پسوریازیس حاد کمتر رژیم غذایی مدیترانه‌ای را دنبال می‌کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال نیوز تودی، یافته‌های بدست آمده این فرضیه را که رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌تواند پیشرفت بیماری پسوریازیس را کند سازد تا حدودی تایید کرد.

700

کد خبر: 963099

وب گردی

وب گردی