لیست کالاهای هدف طرح جلوگیری از احتکار و اختفا اعلام شد

ستاد تشدید مبارزه با احتکار و اختفا وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه ای لیست کالاهای هدف مشمول طرح جلوگیری از احتکار و اختفا را معرفی و اعلام کرد که تمامی کالاهای مشمول باید پس از ترخیص از گمرکات کشور یا تولید داخلی در انبارهای ثبت شده در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا به آدرس www.nwms.ir نگهداری شوند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز،این اطلاعیه به شرح زیر است:

در اجرای مصوبات ستاد اقتصادی دولت و به منظور حفظ آرامش و امنیت اقتصادی جامعه با توجه به نوسانات اخیر قیمت کالاها در بازار، ستاد تشدید مبارزه با احتکار و اختفاء کالاهای وارداتی و یا تولید شده با مواد اولیه وارداتی در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده است. براساس تصمیمات این ستاد گروه کالاهای هدف مشمول طرح جلوگیری از احتکار و اختفا بدین شرح تعیین شد:

غلات (گندم خوراکی، گندم دامی، جو و برنج سفید)

کالاهای اساسی (روغن نباتی ساخته شده، روغن خام، شکر خام، شکر سفید، کره)

مواد پروتئینی (گوشت قرمز ، گوشت مرغ، تخم مرغ و شیر خشک صنعتی)

نهاده‌ها (جوجه یکروزه ، تخم مرغم نطفه دار، ذرت دامی، کنجاله سویا، سبوس گندم و دانه‌های روغنی شامل سویا، آفتابگردان، کلزا و کانولا)

مواد اولیه تولید

حبوبات

لوازم خانگی(یخچال، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و تلویزیون تولید داخلی)، لوازم یدکی و لاستیک سبک و سنگینژ

کاغذ چاپ، تحریر و روزنامه

انواع پودر شوینده

مصالح ساختمانی(محصولات فلزی پرمصرف و سیمان)

همچنین مقرر شد دستگاه‌ها و سازمان‌های نظارتی بطور مستمر از محل انبارهای نگهداری کالاهای مذکور، بازرسی کرده و گزارش آن را به اطلاع عموم برساند.

بنابراین تمامی کالاهای مشمول باید پس از ترخیص از گمرکات کشور یا تولید داخلی در انبارهای ثبت شده در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا به آدرس www.nwms.ir نگهداری شوند.

مالکان و یا استفاده کنندگان انبارهایی که کالاهای مذکور را نگهداری می‌کنند، موظفند اطلاعات ورود و خروج کالایی خود را در سامانه جامع انبار (ثبت رسید / حواله) درج کنند. نگهداری کالا در انبارهایی که اطلاعات آنها در سامانه جامع انبار درج نشده، حکم احتکار، اختفاء، عرضه خارج از شبکه یا قاچاق بر آنها مترتب بوده و برابر مقررات با آنها برخورد خواهد شد.

همچنین ستاد تشدید مبارزه با احتکار و اختفاء کالاها، تمامی شرکتهای پخش، صنوف عمده فروشی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای که امکان ارایه اطلاعات میزان توزیع خود به صورت سیستمی در سامانه جامع تجارت مستقر در وزارت صنعت، معدن و تجارت را دارند در اولویت تعیین شبکه‌های مجاز توزیع کالاهای هدف قرار داده است.

از عموم مردم آگاه و همیشه در صحنه درخواست می‌شود چنانچه اطلاعاتی درخصوص احتکار کالاهای اساسی، عمومی و ضروری دارند در اختیار سامانه 124 قرار دهند.

ستاد تشدید مبارزه با احتکار و اختفا

انتهای پیام/

کد خبر: 963121

وب گردی

وب گردی