ظرفیت تولید روزانه بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس به ۲۶ میلیون لیتر رسید

مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس گفت: تولید روزانه بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس با افزایش ۲ میلیون لیتری به روزانه ۲۶ میلیون لیتر رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمدعلی دادور گفت: پیش از این با راه‌اندازی فاز دوم، مقدار بنزین تولیدی به روزانه ۲۴ میلیون لیتر رسیده بود که با استفاده از بخشی از ظرفیت واحد تقطیر فاز سوم و ظرفیت‌های مازاد فازهای نخست و دوم، هم اکنون با افزایش ۲ میلیون لیتری به روزانه ۲۶ میلیون لیتر رسیده است.

او با اشاره به این که هم اکنون آخرین تجهیز واحد تصفیه هیدروژنی نفتای فاز سوم پالایشگاه در حال نصب است، افزود: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، با راه‌اندازی این واحد تا یک ماه آینده، ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه ستاره به روزانه ۳۰ میلیون لیتر می‌رسد.

دادور تاکید کرد: هم اکنون به‌طور میانگین روزانه ۷ میلیون لیتر نفت گاز در پالایشگاه ستاره خلیج فارس تولید می‌شود که در آینده‌ای نزدیک و با راه‌اندازی فاز سوم به ۱۰ تا ۱۲ میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

به گفته مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس، با بهره‌برداری کامل از این طرح عظیم ملی، امکان تولید روزانه ۳۶ تا ۴۰ میلیون لیتر بنزین معمولی در این پالایشگاه محقق خواهد شد و همچنین ظرفیت تولید بنزین سوپر این پالایشگاه از ۱۰ میلیون لیتر فعلی به روزانه ۲۷ میلیون لیتر خواهد رسید.

به گزارش شانا، پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در قالب سه فاز تعریف شده که هر فاز قابلیت تولید روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین را مطابق استانداردهای روزآمد اتحادیه اروپا دارد. با راه‌اندازی ۲ فاز نخست، تولید بنزین این پالایشگاه در تیرماه امسال به ۲۴ میلیون لیتر رسید و فاز سوم آن نیز به زودی به بهره‌برداری می‌رسد و ۶ میلیون لیتر به کل تولید بنزین کشور افزوده خواهد شد.

در صورت مدیریت صحیح مصرف سوخت در کشور، با راه‌اندازی فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس موازنه مثبت تولید و مصرف بنزین ایجاد و امکان برقراری صادرات بنزین از کشور محقق خواهد شد.

عنوان بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی دنیا و نخستین در خاورمیانه، استفاده بیش از ۷۰ درصد از تجهیزات تولیدی صنایع داخلی، نزدیک به ۱۰۰ درصد اجرا از سوی نیروهای داخلی، ۹۵ درصد راه‌اندازی‌های داخلی، جوان‌ترین نیروی انسانی دخیل در اجرا، اثرات زیست محیطی با تولید فرآورده‌های با کیفیت، تقویت قدرت دیپلماسی و رکوردهای بی‌نظیر در راه‌اندازی از جمله ویژگی‌های بازر ستاره خلیج فارس به شمار می‌رود که این طرح عظیم را به یک طرح ملی تبدیل کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 963149

وب گردی

وب گردی