ایستگاه مبدا خط تندروی میدان راه آهن- پارک وی تغییر کرد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 11 تهران از جابه جایی محل ایستگاه مبدا خط میدان راه آهن- پارک وی در مسیر 7 تندروی اتوبوسرانی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز عبدالمطلب توجهی با اشاره به این که از ابتدای راه اندازی مسیر خط 7 تندرو، میدان راه آهن به عنوان مبدا حرکت دو خط به مقاصد تجریش و پارک وی معرفی شد؛ گفت: محل ایستگاه مبدا این دو خط در ضلع شمال شرق میدان مذکور قرار داشت که در سال های اخیر تجمع ناوگان این خطوط باعث افزایش آلودگی هوا و نیز تشدید ترافیک این محل شده بود.

وی افزود: از چند سال قبل که موضوع زیباسازی میدان قدیمی راه آهن در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت؛ تصمیم بر این شد تا نسبت به جابه جایی این ایستگاه نیز اقدام شود. چون نه تنها وجود این ایستگاه ، باعث بروز مشکلات مذکور شده بود، بلکه به دلیل نبود توقفگاه مناسب، آن دسته از اتوبوس هایی که از تجریش و پارک وی به مبدا خط در میدان راه آهن برمی گشتند، مجبور بودند در حاشیه ضلع غربی خیابان ولی عصر(عج) توقف کنند که این موضوع نیز معضلات فراوانی به وجود آورده بود.

توجهی ادامه داد: پس از بررسی های طولانی مدت و با در نظر گرفتن همه جوانب، سرانجام تصمیم بر این شد پایانه «معین» که در فاصله کمی از میدان راه آهن قرار گرفته، تجهیز و به ظرفیت آن افزوده شود تا بتواند به عنوان توقفگاه ناوگان یکی از دو خط تجریش یا پارک وی از آن استفاده شود.

او با بیان این که تعداد ناوگان خط میدان راه آهن پارک وی حدود 150 و خط میدان راه آهن- تجریش، نزدیک به 50 دستگاه است؛ گفت: به تازگی و با تجهیز، اصلاح هندسی و افزایش ظرفیت پایانه معین، مبدا خط پارک وی به این محل و ابتدای خیابان معینی منتقل شد و یک ایستگاه میانی نیز در ابتدای خیابان شوش غربی احداث شد.

وی با تاکید بر این که انتقال ایستگاه مبدا این خط، از میزان آلودگی و مخصوصا ترافیک میدان راه آهن به میزان قابل توجهی کاسته است؛ افزود: یکی از کارهای مهمی که در هنگام انتقال این ایستگاه انجام شد، انتقال 2 خط قدیمی تاکسی از خیابان شوش غربی به شوش شرقی و یک خط نیز به ابتدای خیابان کارگرجنوبی بود تا فضای مناسبی برای توقف اتوبوس ها در شوش غربی به وجود آید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 11 همچنین به اجرای یک جزیره ترافیکی در ضلع غربی میدان راه آهن(ابتدای شوش غربی) نیز اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه همزمان با انتقال ایستگاه مبدا خط 7 تندرو و با هدف کانالیزه کردن حرکت غرب به شمال میدان(دسترسی شوش غربی به خیابان کارگرجنوبی)صورت گرفت تا از تداخلات حرکتی وسایل نقلیه بکاهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 963154

وب گردی

وب گردی