آغاز لیگ برتر فوتبال بدون هیجان/ مدعیان در خواب 

فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران در حالی آغاز شد که هیچ گونه هیجانی در بین تیم های مدعی و تماشاگرانشان دیده نمی شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران در حالی آغاز شد که هیچ گونه هیجانی در بین تیم های مدعی و تماشاگرانشان دیده نمی‌شد. تیم فوتبال پرسپولیس که دو فصل پی در پی قهرمان لیگ برتر شده، این فصل را کمی متفاوت تر آغاز کرده است. برانکو که خوشبین به ماندن بازیکنان خود بود، حالا با از دست دادن چندین بازیکن خود، حداقل تا نیم فصل مسابقات تیمی آسیب پذیر در بازی اول نشان داده است.

تیم فوتبال استقلال هم که به دلایل مختلف نتوانست بازیکنان مدنظر خود را جذب کند، با بازیکنانی که جذب شد و مصدوم بودند هم کاملا از یک تیم مدعی فاصله گرفته است. جدا شدن بازیکنان ملی پوش استقلال زخمی جبران ناپذیر برای تماشاگران بود. وینفرد شفر قبل از آغاز مسابقات لیگ برتر عنوان کرد با این بازیکنان انتظار معجزه از من نداشته باشید. استقلال که در تمام بازی های اول فصل خود گل زده بود در این فصل این رکورد را نیز از دست داد.

سپاهان امیر قلعه نویی که به گفته خودش، بازیکنان مدنظر را جذب نکرده هم نتوانست نتیجه دلخواهی به دست بیاورد، هرچند تیم های بهترین مربی لیگ برتر همیشه در ابتدای فصل نتایج قابل قبولی نمی گیرند. تراکتور سازی که چند دوره ای است شور و حال تماشاچیان خود را از دست داده هم به نظر نمی رسد این فصل تماشاچیان زیادی را به ورزشگاه بکشاند؛ برعکس اخبارهایی که پیرامون خریدار جدید این تیم به گوش می رسید.

در میان این همه بی انگیزگی که تیم ها به هواداران خود وارد کرده اند، لیگ برتر شروع شد؛ لیگی که در آن سایپا با اندک هوادارانش گامی نسبتا محکم برداشت، ذوب آهن برد خفیفی به دست آورد، فولاد هم بعد از چند دوره شاید این فصل خود را در قواره یک مدعی نشان دهد و دیگر تیم های لیگ برتر هم بازی هایی که از آن ها انتظار می رفت را نشان ندادند.

هر چند که نمی توان با یک بازی آن هم در ابتدای فصل در مورد تیم ها قضاوت کرد اما این بی هیجان بودن و بی انگیزگی که تماشاگران بعد از جام جهانی و در آغاز جام ملت های آسیا نشان می دهند کمی نگران کننده است. فوتبالی که در اوج فشار های اقتصادی همین چند وقت پیش مرهمی بر تمام زخم های مردم ایران بود، حالا کاملا خود را حداقل به ظاهر از طرفداران جدا می بیند. البته این جدایی نباید زیاد به طول بینجامد و باید دوباره هیجان را به خانه ها و ورزشگاه ها وارد کند تا فوتبالی که همه از آن انتظار داریم همچنان در مسیر پیشرفت قرار گیرد و شاید بعد از مدت ها ما رنگ قهرمانی در آسیا را ببینیم.

نویسنده: محمدرضا واحدی

604

کد خبر: 963165

وب گردی

وب گردی