بزرگداشت  چهره ماندگار موسیقی در خانه شاعران

بزرگداشت «محمد نوری»، چهره ماندگار موسیقی کشور در خانه شاعران ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز همزمان با هشتمین سالروز درگذشت «محمد نوری»، دوشنبه، هشتم مرداد ماه ساعت ۱۸ مراسم گرامیداشتی برای این خواننده و موسیقیدان بزرگ کشور در محل خانه شاعران برگزار می‌شود.

این ویژه‌برنامه با همکاری انجمن شاعران ایران، خانه موسیقی و سازمان زیباسازی شهر تهران در محل خانه شاعران ایران به نشانی خیابان کلاهدوز (دولت)، نبش کوچه نعمتی، برگزار خواهد شد.

جمعی از شاگردان «محمد نوری» و اهالی شعر و موسیقی در این برنامه حضور خواهند داشت و سخنرانی و اجرای قطعات موسیقی از جمله بخش‌های این گردهمایی است.حضور در این برنامه برای عموم علاقمندان آزاد و رایگان است.

محمد نوری زادهٔ ۱ دی ۱۳۰۸ در رشت–درگذشتهٔ ۹ مرداد ۱۳۸۹ در تهران) مدرس آواز و خواننده ایرانی بود.

محمد نوری موسیقی را زبانی جهانی و از آنِ تمام اقوام و ملت‌های روی زمین می‌دانست و از همین رو به اقتباس و الهام از هنر کلاسیک غرب معتقد بود. وی برنده جایزه «خورشید طلایی» (۵۰ سال صدای متفاوت و ماندگار) در سال ۷۸ از جشنواره مهر و دارای مدرک درجه یک هنری از شورای عالی ارزیابی کشور و وزارت ارشاد بود. وی در سال ۱۳۸۵ به عنوان چهرهٔ ماندگار برگزیده شد.

نوری در کنار تحصیل در رشته ادبیات زبان انگلیسی و رشته نمایش، آواز ایرانی را نزد اسماعیل مهرتاش آموخت. بعد از آن نزد استادان هنرستان عالی موسیقی «سیروس شهردار» و «فریدون فرزانه» و «مصطفی کمال پورتراب» رفت و از آن‌ها تئوری موسیقی، سلفژ و نوازندگی پیانو را فراگرفت. آواز کلاسیک را نزد «اولین باغچه بان» و «فاخره صبا» آموخته و شیوه آوازی خود را با تأثیر از استادانی چون «حسین اصلانی»، «ناصر حسینی» پیدا کرد

501

کد خبر: 963168

وب گردی

وب گردی