همه افراد شاغل در صنایع‌دستی و هنرهای سنتی بیمه می شوند

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی خراسان رضوی گفت: کلیه افراد شاغل در صنایع‌دستی و هنرهای سنتی دارای مجوز معتبر از سوی سازمان بیمه می‌شوند.

به‌گزارش ایسکانیوز محمد مطیع با اعلام این خبر افزود: به استناد تفاهم نامه همکاری بین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و در راستای اجرای ماده 2 آیین نامه اجرایی تفاهم نامه مذکور، جلسه‌ای با موضوع فوق در دفتر معاون صنایع دستی استان و با حضور رئیس صندوق برگزار و مقرر شد که کلیه افراد شاغل در صنایع دستی و هنر های سنتی دارای مجوز معتبر از سوی سازمان بیمه شوند.

وی تصریح کرد: متقاضیان می توانند با اخذ معرفی نامه از ادارات ، با مراجعه به کارگزاری‌های صندوق برای دریافت عضویت و بهره مندی از مزایای بیمه شغلی اقدام کنند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی درباره افرادی که می‌توانند بیمه شوند، گفت: صنعتگران صنایع دستی شاغل در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر، دارندگان پروانه مشاغل خانگی در روستاها و دارندگان کارت شناسایی فعال ( آن دسته از هنرمندانی که پروانه تولید نداشته و با داشتن کارت شناسایی به فعالیت و تولید هنری می پردازند) شامل این بیمه می‌شوند.

مطیع ادامه داد: همچنین صنعتگران صنایع دستی شاغل در شهرهای بزرگ که تاکنون عضو هیچ صندوق بیمه‌ای نبوده‌اند و دارای مجوز تولید هستند، صنعتگران صنایع دستی شاغل در شهرهای بزرگ که بیمه آنان قطع شده و در حال حاضر از خدمات هیچ صندوق بیمه ای برخوردار نیستند نیز می‌توانند تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

700

کد خبر: 963209

وب گردی

وب گردی