درخواست سازمان آزادیبخش فلسطین از جامعه جهانی

دبیرکل سازمان آزادی‌بخش فلسطین، جامعه بین المللی را به جلوگیری از نقض حریم مسجدالاقصی توسط نظامیان اسرائیل و حفاظت بین المللی از فلسطینیان فراخواند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «صائب عریقات» دبیر کل سازمان آزادی‌بخش فلسطین با انتشار بیانیه ای از جامعه بین المللی، جهان اسلام و کشورهای عرب درخواست کرد تا اقدامات لازم برای ممانعت از نقض حریم مسجدالاقصی توسط نظامیان اسرائیل و حفاظت بین المللی از فلسطینیان را در اسرع وقت انجام دهند.

وی گفت: اسرائیل به دلیل این که حقوق فلسطینیان را به طور سیستماتیک نقض کرده و قوانین بین المللی را زیر پا می گذارد، باید در دادگاه های بین المللی محاکمه شود.

«عریقات» همچنین یورش دیروز نیروهای ویژه اسرائیل به مسجد جامع قبلی در حرم شریف پس از برگزاری نماز جمعه را محکوم و تصریح کرد که اسرائیل عامدانه درصدد ایجاد درگیری های مذهبی در منطقه است.

وی با بیان این که « اقدامات اسرائیل برای تغییر موقعیت حقوقی و تاریخی شهر قدس ناکام خواهد ماند»، گفت: این حملات بخشی از طرح آمریکا و اسرائیل برای تصویب «قرارداد قرن» است که پس از اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی رئیس جمهور آمریکا به اجرا گذاشته شده است.

گفتنی است پلیس رژیم صهیونیستی روز گذشته پس از برگزاری نماز جمعه در مسجد الاقصی، با گاز اشک آور و بمب صوتی به سمت نمازگزاران یورش برده و پس از تخلیه آنان، درهای حرم شریف را بست.


انتهای پیام /

کد خبر: 963216

وب گردی

وب گردی