رهبری فرانسه در اتحادیه اروپا را نمی پذیریم

نخست وزیر مجارستان که به مهاجرستیزی شهره است با انتقاد تلویحی از سیاست های مهاجرتی رییس جمهور فرانسه تهدید به خروج از این اتحادیه کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «ویکتور اوربان»نخست وزیر مجارستان که به مهاجرستیزی شهره است با تهدید به خروج از اتحادیه اعلام کرد که اروپای واحد به رهبری فرانسه را نمی پذیرد.

ویکتور اوربان در گفتگو با روزنامه آلمانی «بیلد» با درخواست از کشورهای اروپایی برای به تعویق انداختن انتخابات و تاکید بر این مساله که اروپای واحد به رهبری فرانسه را نمی پذیرد، گفت: « ما هرگز با چنین انتخاباتی مواجه نبوده ایم».

اوربان با متهم کردن «آنجلا مرکل» صدراعظم آلمان به دنباله روی از سیاست های مهاجرتی «امانوئل مکرون» خواستار تعویق انتخابات اتحادیه اروپا برای تمرکز بیشتر بر مسائلی همچون بودجه و مهاجرت شد.

مجارستان هفته گذشته با تهدید به خروج از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، کنوانسیون جهانی مهاجرت را «تهدیدی برای جهان » برشمرد.
خروج مجارستان از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را می توان با خروج ایالات متحده از این اتحادیه در ماه دسامبر گذشته شبیه دانست. واشنگتن دلیل خروج خود را عدم مطابقت منشور سازمان ملل با «سیاست های مهاجرتی و پناهندگی آمریکا» اعلام کرده بود.
روز سه شنبه، شهردار « مونته نگرو » برای حمایت مجارستان از کشورهای کوچک اروپای شرقی به منظور «دفاع از قلمرو خود » علیه هجوم مهاجران اعلام آمادگی کرد.

ویکتور اوربان، نخست‌وزیر راست‌گرای مجارستان که در ماه آوریل برای سومین بار به این سمت منصوب شد، در میان رهبران اروپایی جزو سردمداران مخالفت با پذیرش پناهجویان در اروپا است.

او در جریان یک سخنرانی، انتخابات پارلمان اروپا در سال ۲۰۱۹ را ابزاری برای ایجاد تغییر در آینده این قاره قلمداد کرد.

کد خبر: 963252

وب گردی

وب گردی