تجمع اعتراضی دانشجویان در دانشگاه شهید بهشتی

در اعتراض به بازرسی‌های آژانس بین المللی اتمی از تعدادی از دانشگاه‌های کشورمان دانشجویان دانشگاه تهران در دانشگاه شهید بهشتی تجمع کردند.

به گزارش ایسکانیوز، خبرگزاری دانشجو تجمع دانشجویان دانشگاه‌های تهران در اعتراض به بازرسی های آژانس بین المللی اتمی از دانشگاه های تهران در مقابل میدان مرکزی دانشگاه شهید بهشتی شروع شده و قرار است دانشجویان به سمت دانشکده هسته ای این دانشگاه حرکت کنند.

دانشجویان پلاکاردهایی با محتوای «آبروی علمی کشور فروشی نیست»، «بازرسی از دانشگاه خدشه به استقلال ملی است»، «بازرسی از دانشگاه خطوط قرمز ماست»، «تحقیق و فناوری حق مسلم ماست، «بازرسی از دانشگاه هرگز اجازه نمی دهیم»، «دانشجو می میرد ذلت نمی پذیرد»، «ما خواستار اجرای شروط نه گانه رهبری در برجام هستیم»، «تنها راه شهادت وحدت و استقامت» در دست داشتند.

هم چنین دانشجویان عکس هایی از شهیدان هسته ای کشورمان شهید علی محمدی، شهید شهریاری، شهید رضایی نژاد، شهید احمدی روشن همراه داشتند.

همچنین تشکل‌ها و اتحادیه‌های دانشجویی بیانیه‌ای به شرح ذیل منتشر کرده‌اند:

در شرایطی که در این روز‌ها و ماه‌ها دولت جنایتکار امریکا از برجام خارج شده و هیچ گونه پای بندی به اجرای قرارداد ناموفق برجام از سوی اروپایی مشاهده نمی‌شود متاسفانه نه تنها از سوی دولت به اصلاح تدبیر و امید موضع مناسبی در قبال این موضوع گرفته نشده است بلکه باعث شده جمهوری اسلامی ایران بدون هیچ قید و شرطی به تعهدات خود عمل نمایند.

حال با تاثر و تاسف و اندوه باید گفت: مدتی است عده‌ای بیگانه که سال هاست در پوشش بازرسان آژانس انرژی اتمی اطلاعات انرژی هسته ای، علمی و نظامی را به خارج از کشور منتقل می‌سازند با گستاخی تمام به خود اجازه دادند پا به صحن مقدس دانشگاهی بگذارند که از آن احمدی روشن ها، شهریاری ها، علی محمدی‌ها و رضایی نژاد‌ها عروج نمودند و تاسف بارتر آنکه عده‌ای در داخل نیز چراغ سبز ورود به دانشگاه‌ها را نشان دادند و با تطمیع و تهدید سعی می‌نمایند تا پیش از افشای این فضاحت دهان منتقدان را ببندند.

ما دانشجویان انقلابی و دانشگاهیان دیگر اجازه نخواهیم داد بیگانگان دانشمندان ما را بشناسند و تاوان گرایش‌های غرب پرستانه بعضی مسئولین مبهوت و مقهور نظام‌های لیبرال را از ایرانی همچون شهیدان هسته‌ای با خون پاکشان دهند. ما نمی‌گذاریم کسانی نظیر شهید هسته‌ای دکتر مجید شهریاری شناسایی شوند. بدانید ما هرگز اجازه ادامه چنین حقارتی را نخواهیم داد.

این تجمع چشمه کوچکی از اتحاد بزرگ ملت ایران علی الحصوص دانشجویان کشور است و اگر لازم باشد کفن پوش برای حفظ عزت و امنیت کشور تا پای جان می‌ایستیم و آتش به اختیار در برابر این حرکت توهین آمیز ایستادگی می‌کنیم و عصای خود را بر زمین می‌کوبیم تا چشمه جوشان این تجمع نه تنها بر فضای علمی و دانشگاهی کشور بلکه بر تمامی مردم این سرزمین جاری و پیام آن به همه مردم برسد قطعا این تجمع طلیعه حرکتی بزرگ خواهد بود که به واسطه آن پای جاسوسان بیگانه از دانشگاه‌ها کشور قطع خواهد شد و دهان‌هایی که امر به خیانت می‌کنند بسته خواهد شد و ما دانشگاهیان نخواهیم گذاشت تا در درون خانهخود مورد هجوم دشمنان قرار بگیریم چرا که ما ملت ذلت نیستیم و ملت عزت هستیم.

این تجمع تلنگری است برای بیدار کردن مسئولین کشور و اگر لازم باشد دانشجوی انقلابی از تمام ظرفیت‌های قانونی و مدنی خود برای مقابله با دشمن استفاده خواهد کرد. مسئولین بدانند اگر از این اقدام جاسوسانه جلوگیری نشود ما وارثان خون شهیدان ایستادگی خواهیم کرد چرا که مولای ما فرمود: همانا مردمی که از جهاد روی برگردانند خداوند لباس ذلت بر تن آنان می‌پوشاند و بلا به آنان هجوم می‌آورد، حقیر و ذلیل می‌شوند، عقل و فهم شان تباه می‌گردند، به خاطر تضیع جهاد حق آنان پایمال می‌شود و از عدالت محروم می‌شوند. به خدا سوگند هر ملتی که درون خانه اش مورد هجوم دشمن قرار گیرد حتما ذیلل خواهد شد.

کد خبر: 963274

وب گردی

وب گردی