سر در خانه تاریخی تیمورتاش  رونمایی  شد

سر در خانه تاریخی تیمور تاش در محل دانشگاه جنگ (باغشاه سابق) که به عنوان نخستین موزه جنگ کشور شناخته می شود؛ امروز طی مراسمی با حضور امیر سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران ، امیر سر تیپ ولیوند فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس ) و نصراله آبادیان شهردار منطقه 11 رونمایی شد.

به گزارش ایسکانیوز نصراله آبادیان در ارتباط با ساخت این بنا که با همکاری دانشگاه جنگ و شهرداری منطقه 11 ساخته شده است؛ گفت: این بنا 140 متر مساحت دارد که در معماری آن از طرح معماری فلات مرکزی ایران و همچنین از بافت قدیمی و سنتی دیگر ساختمان های پادگان استفاده شده.

آبادیان همچنین در ارتباط با عناصر اصلی استفاده شده در ساخت این بنا افزود: آجر قزاق قرمز و سقف های قوسی، آجر خشتی و طرحی از کلاه سربازان و ستون های سنگی و سنگ کاری شمسه و گچبری خاص مهرگردون از مهم ترین عناصر معماری استفاده شده در سر در خانه تیمورتاش است.

خانه تاریخی تیمورتاش(موزه جنگ) متعلق به عبدالحسین تیمورتاش وزیر دربار پهلوی عمارتی با نمای آجری، آیینه کاری نفیس در سقف تالار اصلی وگچ بری های ظریف در سر ستون ها است که در سال 1383 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

گفتنی است خانه تاریخی تیمور تاش با قدمتی بیش از 160 سال به عنوان نخستین موزه جنگ کشور شناخته می شود و در میدان پاستور، روبه روی مترو میدان حر در دانشگاه جنگ قرار دارد.

700

کد خبر: 963297

وب گردی

وب گردی