ماموریت غیرممکن6 در آستانه افتتاحیه 60 میلیون دلاری

پیش‌بینی می‌شود فروش افتتاحیه سری ششم از فیلم ماموریت غیر ممکن تا پایان روز یک‌شنبه به 60 میلیون دلار برسد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز به نقل از ددلاین؛ ششمین بخش از فیلم‌های دنباله‌دار «ماموریت غیرممکن» با بازگشت تام کروز از جمعه به شکل گسترده در سینماهای آمریکای شمالی اکران شده است. پیش‌بینی می‌شود فروش افتتاحیه این فیلم اکشن تا پایان روز یک‌شنبه به 60 میلیون دلار برسد.

در صورتی که چنین اتفاقی بیافتد، ششمین محصول مجموعه اکشن پارامونت، رکورد فروش افتتاحیه فیلم‌های پیش از خود را خواهد شکست. فروش روز نخست افتتاحیه ساخته جدید کریستوفر مک کوئری در روز جمعه به حول و حوش 23 میلیون دلار رسید (شامل رکورد شش میلیون دلاری پیش‌نمایش).

فیلم پنجم «ماموریت غیرممکن» در سال 2015 اکران شد و فروش افتتاحیه آن به 55.5 میلیون دلار رسید. «ملت سرخود» (Rogue Nation) در پایان با کسب 682 میلیون دلار درآمد به کار در گیشه جهان پایان داد. سهم گیشه امریکای شمالی در فروش این فیلم به 192 میلیون دلار می‌رسد. تا امروز، رکورد پرفروش‌ترین افتتاحیه این مجموعه متعلق به «ماموریت غیرممکن 2» (57.8 میلیون دلار) بوده است.

علاوه بر این، «ماموریت غیرممکن 6» با استقبال کم‌سابقه منتقدان روبرو شده و بالاترین امتیاز این مجموعه را در رای‌گیری سایت نظرسنجی راتن تومیتوز کسب کرده است. میانگین نقدهای مثبتی که تا اینجا درباره این فیلم نوشته شده به 97 درصد رسیده است.

خط داستانی «ماموریت غیرممکن 6» با بازگشت شخصیت ایتن هانت (کروز) دنبال می‌شود برای جلوگیری از وقوع حمله هسته‌ای جهانی با آگوست واکر آدمکش سازمان سیا متحد می‌شود. هنری کویل نقش مقابل کروز را در این فیلم ایفا کرده است. علاوه بر کروز و مک کوئری، جی. جی. آبرامز و جیک میرز هم به عنوان تهیه‌کننده در ساخت «ماموریت غیرممکن 5» مشارکت داشته‌اند.

سایمن پگ، ربکا فرگوسن، الک بالدوین و شان هریس نقش‌های قبلی‌شان را تکرار کرده‌اند، در حالی‌که کویل، ونسا کربی و شیان بروک از بازیگران جدید این مجموعه به شمار می‌روند. فیلم‌های دنباله‌دار «ماموریت غیرممکن» بر اساس یک سریال تلویزیونی تهیه و تولید شده که از 1966 تا 1973 روی آنتن می‌‌رفت.

در مجموع، استقبال سینماروها از گیشه تابستان امسال نسبت به سال گذشته رشد 10.5 درصدی داشته است. کل فروش گیشه 2018 تا اینجا به 7.16 میلیارد دلار رسیده که 7.6 درصد بیش‌تر از درآمد پارسال است.

کد خبر: 963319

وب گردی

وب گردی