اگر عاشق ساخت و ساز هستید، این رشته را انتخاب کنید

مهندسی عمران یکی از محبوب ترین رشته ها در میان داوطلبان است به طوری که در سال گذشته از میان رتبه های زیر 10 هزار، 304 نفر این رشته را انتخاب کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، تصور کنید در یک جمع رسمی، فردی که نمی شناسید از در وارد می شود و دیگران او را مهندس خطاب می کنند. حدس می زنید این آقا یا خانم مهندس در کدام رشته درس خوانده است؟ اولین تصویری که پس از شنیدن کلمه مهندس در ذهن عموم مردم نقش می بندد، تصویر فردی است با کلاه، کیف و دنیایی از نقشه های لوله شده که سر ساختمان ایستاده و وضعیت را بررسی می کند.

مهندسی عمران یکی از محبوب ترین رشته ها در میان داوطلبان است به طوری که در سال گذشته از میان رتبه های زیر 10 هزار، 304 نفر این رشته را انتخاب کرده اند. در لغت نامه دهخدا کلمه عمران، آبادانی معنا شده است، به تعبیری دیگر؛ هر اقدامی که منجر به آبادانی می شود، را می توان زیر مجموعه مهندسی عمران در نظر گرفت، از سد سازی، جاده سازی گرفته تا نقشه برداری و ساختمان سازی. از جمله زیر شاخه های مهندسی عمران می توان به مهندسی حمل و نقل، مهندسی شهری، مهندسی هیدرولیک، مهندسی سازه، نقشه برداری و غیره اشاره کرد.

مهارت هایی که باید داشته باشید

پس اگر به ساخت و ساز علاقه مند هستید، پیشنهاد می کنیم برای ادامه تحصیل، این رشته را انتخاب کنید، البته باید توجه داشته باشید برای تحصیل در این رشته لازم است در زمینه فناوری اطلاعات و ریاضیات مهارت کافی داشته باشید، زیرا قرار است سازه ای را طراحی کنید که ده ها یا شاید صدها نفر روزانه از آن استفاده کنند. مهندسان عمران باید فن بیان خوبی داشته باشند تا بتوانند ایده و طرح های خود را به کارفرما توضیح دهند. مهندسان عمران با کار گروهی غریبه نیستند و می دانند باید با تمامی عوامل پروژه همکاری لازم را داشته باشند.

از جمله مهم ترین نرم افزارهایی که مهندسان عمران با آن سر و کار دارند می تواند به ایتبس، اتوکد، پلکسیس، رویت، سپ، تلکا استراکچر و غیره اشاره کرد.

بازار کار مهندسی عمران چگونه است؟

می توان گفت بازار کار مهندسان عمران به نسبت سایر مشاغل از وضعیت مطلوبی برخوردار است، همان طور که می دانید بازار کار این رشته به میزان بودجه عمرانی دولت دچار تغییر می شود. لازم به ذکر است مهندسان عمران می تونند در زمینه طراحی و مشاوره، پیمانکاری و اجرا، نظارت در پروژه های سازه ای یا ساختمانی مشغول به کار شوند.

کدام واحدها دارای رشته عمران هستند؟

تقریبا اکثر واحد های دانشگاه آزاد اسلامی دارای رشته عمران با گرایش های نقشه کشی، سازه، مهندسی و مدیریت ساخت و غیره هستند. با مراجعه به سایت واحد مورد نظر میتوانید از جزئیات گرایش های رشته عمران آن، با خبر شوید.

انتهای پیام/

کد خبر: 963358

وب گردی

وب گردی