فرهاد رهبر: رسالت دانشگاه آزاد بر پایه توسعه محصولات دانش بنیان استوار است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برنامه ریزی برای شناخت پژوهش های ثروت آفرین دانش بنیان را از استراتژی های دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد سنندج، بیست و یکمین شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان به ریاست دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در واحد سنندج برگزار شد.

دکتر فرهاد رهبر در این جلسه با اشاره به بازدید خود از محصولات دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان، گفت: برنامه ریزی برای توسعه محصولات دانش بنیان و فعالیت های پژوهشی از ضرورت های ادامه حیات و رسالت دانشگاه است.

وی با اشاره به دلایل واقعی کاهش جمعیت دانشجویی، اظهار داشت: با توجه به کاهش جمعیت دانش آموزی کشور، طبیعی است تعداد دانشجویان نیز کم شود، اما در سال های آتی شاهد افزایش دانشجو خواهیم بود، چرا که خروجی آموزش و پرورش متقاضی تحصیل در دانشگاه ها خواهند بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر افزایش منابع مالی غیرشهریه ای و کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان، خاطر نشان کرد: این امر تنها با انجام فعالیت های پژوهشی، کارآفرینی و تجاری سازی محصولات دانش بنیان امکان پذیر است.

دکتر فرهاد رهبر با اعلام رضایت از تولید محصولات دانش بنیان واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان، گفت: فرهنگ پژوهش های ثروت آفرین تولیدی در روند شکل گیری دانشگاه های نسل سوم و چهارم باید با محوریت مساله یابی و حل مساله در تمامی واحد های دانشگاهی ترویج یابد.

وی در ادامه زمینه پژوهش و کشف منابع درآمدزایی دانش بنیان را با توجه به مزیت هم جواری استان کردستان با اقلیم کردستان عراق مطلوب دانست و افزود: تحقق این موضوع منوط به نیازسنجی، شناخت فرهنگ منطقه، شناسایی زمینه های مورد نیاز مردم و ضرورت های توسعه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: در بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی محصولات مشابه دانش بنیان تولید می شود که باید برای تجاری سازی و فروش مطلوب محصولات با سازوکاری مشخص تجمیع شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تجاری سازی محصولات را منوط به معرفی درست محصول به بازار و مصرف کننده دانست و افزود: کاهش هزینه های تولید، تضمین صرفه اقتصادی و افت درصد خطرپذیری از ضرورت های تجاری سازی محصولات است.

وی برنامه ریزی برای شناخت پژوهش های ثروت آفرین دانش بنیان را از استراتژی های دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و گفت: فعالیت دانشگاه در سی سال گذشته منحصر به حوزه توسعه آموزش بوده، اما سی ساله دوم فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی به حسب نیازهای تاریخی و حیاتی کشور به حوزه پژوهش و فن آوری اختصاص دارد.

دکتر فرهاد رهبر تأکید کرد: واحدهای دانشگاهی برای افزایش رشته های تحصیلی با توجه به آینده پژوهشی و گسترش علم در حوزه تولید ثروت اقدام کنند.

وی ادامه داد: توسعه رشته های بین رشته ای در تحصیلات تکمیلی با محوریت حل مسأله و مهارت آفرینی باشد. در حال حاضر حسب رهنمودهای مقام معظم رهبری، رسالت دانشگاه در کمک به تأمین توسعه و استقلال میهن، ضرورت حیاتی جامعه دانشگاهی کشور است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تشکیل بانک ایده ها، تدوین دستورالعمل های تشویقی برای دانشجویان نخبه و صاحبان ایده، ارائه الگوی بازاریابی تضمینی و روش های صحیح نیازسنجی با هدف تبدیل ایده به محصول از بهترین شیوه های دست یابی به منابع مالی و درآمدهای غیرشهریه ای است.

انتهای پیام /

کد خبر: 963407

وب گردی

وب گردی