طرح ملی حفظ "جزء سی‌ام قرآن کریم" ویژه دانش آموزان انجمن اسلامی

طرح حفظ جزء سی ام قرآن کریم به صورت حضوری و غیر حضوری ویژه اعضای انجمن های اسلامی دانش آموزان برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز، نظر به اهمیت و جایگاه ویژه قرآن کریم در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و با عنایت به تاکیدات نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه، حجت الاسلام حاج علی اکبری مبنی بر این که اعضای انجمن های اسلامی باید "حداقل جزء سی‌ام قرآن کریم را حفظ باشند"، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، برنامه ویژه حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم در تابستان 97 (مرداد و شهریور) را برگزار می‌ کند.


این طرح با دو شیوه حضوری و غیر حضوری و ویژه دانش آموزان هر دو مقطع متوسطه اول و دوم (برادران و خواهران) قابل برگزاری است. در شیوه حضوری دانش آموزان در زمان های تعیین شده با حضور در اتحادیه شهرستان، با محوریت مربی حفظ سازمان اوقاف، ضمن فراگیری سیمای هدایتی سوره‌های جزء سی‌ام قرآن کریم، در بازه زمانی دو ماه، به حفظ این جزء نایل می‌آیند همچنین کسانی که به هر دلیل شرایط حضور در اتحادیه و بهره مندی از شیوه حضوری را ندارند می‌توانند در شیوه غیر حضوری ثبت نام کنند. در این شیوه مربی حفظ سازمان اوقاف استان ها طبق زمان بندی مشخص شده، ضمن تماس تلفنی با دانش آموزان به آموزش جزء سی ام قرآن کریم می‌پردازد.
پس از اتمام دوره آموزشی، آزمون حفظ در دو بخش کتبی و شفاهی صورت می پذیرد وبه کسانی که امتیاز لازم در آزمون های کتبی و شفاهی را دریافت کنند، از طرف سازمان اوقاف و امور خیریه گواهی اعطاء خواهد شد و برترین های هر استان، مورد تقدیر قرار گرفته و هدایای ارزشمندی به برگزیده ها تقدیم خواهد شد .

700

کد خبر: 963413

وب گردی

وب گردی