توسعه‌ همکاری سپاه و نیروهای مسلح عمان در زمینه بهداشت و آموزش پزشکی

معاون امداد و بهداشت سپاه و هیئت پزشکی نیروهای مسلح عمان بر توسعه همکاری‌ها و مناسبات در حوزه امداد، بهداشت و آموزش پزشکی بین دو طرف تاکید کردند.

به گزارش ایسکانیوز، هیئت پزشکی- درمانی نیروهای مسلح عمان که به سرپرستی سرهنگ دکتر علی بن سالم الحارثی معاون رئیس خدمات پزشکی نیروهای مسلح عمان به کشورمان سفر کرده است،صبح امروز(دوشنبه8مرداد) با سردار احمد عبداللهی معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی سپاه دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

در این دیدار دو طرف بر توسعه و گسترش مناسبات، تعاملات و همکاری‌ها در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و عمان تاکید کردند.

سردار عبداللهی این دیدار را فصل جدیدی در روابط نیروهای مسلح دو کشور در حوزه بهداشت و درمان توصیف و تصریح کرد: معاونت بهداشت و درمان سپاه با بهره گیری از تجارب ارزشمند دوران 8 سال دفاع مقدس و برخورداری از ظرفیت‌های بومی و نیروی انسانی متخصص، توانمند و کارآمد، آمادگی تبادل و انتقال دانش و تجربه در حوزه‌های مختلف پزشکی به نیروهای مسلح کشور دوست و همسایه عمان را دارد.

وی همچنین بر لزوم هم افزایی و به کارگیری پتانسیل و ظرفیت‌های ارزشمند امت اسلام در راستای اعتلای هر چه بیشتر "اسلام ناب " و مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی به عنوان دشمن مشترک مسلمانان تاکید کرد.

سرهنگ الحارثی نیز در این دیدار با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از گذشته نیز از جایگاه مطلوبی در حوزه بهداشت و درمان برخوردار بوده‌اند، گفت: درصدد الگوبرداری از تجربیات نیروهای مسلح ایران در زمینه های مختلف بهداشت و درمان هستیم.

در این دیدار گزارش بخشی از توانمندی‌های بهداشت و درمان سپاه در حوزه‌های بهداشت و سلامت، درمان، آموزش و پژوهش، دارو ، تجهیزات و امداد ارائه شد.

بنا بر این گزارش؛ برپایی بیمارستان‌های صحرایی سپاه در کمترین زمان ممکن و ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی در شرایط بحرانی از موضوعات جالب توجه برای هیات پزشکی نیروهای مسلح عمان بود.

هیئت پزشکی نیروهای مسلح عمان پس از این دیدار از بیمارستان‌های فوق تخصصی بقیه الله (عج) و قلب جماران بازدید کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 963427

وب گردی

وب گردی