سوء استفاده آل سعود از حج ابراهیمی

وزارت حج عربستان برای مشروعیت بخشی حمله به یمن، استفاده از مزدوران خارجی و کشتار مردم بی گناه یمن، در اقدامی عوام فریبانه اعلام کرد که آماده پذیرایی از خانواده های مزدوران کشته شده جنگ در مراسم حج است.<br/>

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، عربستان سعودی که طی 3 سال گذشته با همکاری اکثر کشورهای دنیا و با استفاده از سلاح های کشتار جمعی، ائتلاف عربی و مزدوران خارجی به کشور یمن تجاوز کرده و در حملات متعدد، مردم بی گناه این کشور را به شهادت رسانده؛ طی اقدامی عوام فریبانه اعلام کرده است که آماده میزبانی 1500 نفر از وابستگان و خانواده های مزدوران کشته شده در جنگ یمن در مراسم حج امسال خواهد بود.

وزارت حج عربستان طی بیانیه ای اعلام کرد که «ملک سلمان» پادشاه این کشور، به منظور قدردانی از نیروهای مزدور سودانی درگیر در جنگ یمن، آن ها را به شرکت در حج دعوت نموده است.

به نظر می رسد عربستان در واقع با این اقدام درصدد مشروعیت بخشیدن به جنگ یمن بوده و سعی دارد به صورت غیر مستقیم این امر را موجه سازد که پاداش خانواده کسانی که در جبهه عربستان می جنگند ( به زعم وهابی ها و سعودی ها در این جنگ به شهادت می رسند) حضور در مراسم حج است. این فراخوان به گونه ای توجیه برای حضور نیروهای خارجی مزدور، در جنگ علیه یمن است.

عربستان سعودی همواره با استفاده از ابزار ثروت، سعی در رسیدن به اهداف خود در عرصه های بین المللی دارد؛ از خرید سلاح گرفته تا ادعای کمک به فلسطینیان و اکنون گزینه جدید سوء استفاده از مراسم حج.

در این بیانیه که سعی در توجیه حضور نظامی ائتلاف سعودی در یمن دارد، ادعا شده که حمله به یمن در واقع در جهت حفظ تمامیت ممالک عربی و دفاع از مشروعیت یمن است.

در انتها، این بیانیه حج را ابزاری برای تحکیم برادری در میان مسلمانان دانسته و آرزوی برگزاری مراسمی منظم و هماهنگ را داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 963428

وب گردی

وب گردی