اندر احوالات غرفه دانشگاه آزاد در نمایشگاه الکامپ

استقبال مردم به اندازه ای زیاد است که برای رسیدن به نمایشگاه الکامپ باید از درب ورودی 20 دقیقه ای را در ترافیک بمانید....

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک الکامپ از شنبه 5 مرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه های تهران برگزار شده و تا سه شنبه 9 مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

سکانس اول: اتوبان چمران
ظهر یک روز گرم تابستانی، اینجا اتوبان چمران است، محلی که تمامی نمایشگاه های بین المللی در آن برگزار می شود. استقبال مردم به اندازه ای زیاد است که از درب ورودی نمایشگاه، 20 دقیقه ای باید در ترافیک بمانید تا به محل برگزاری نمایشگاه الکامپ برسید.
با اینکه سه روز از برگزاری این نمایشگاه می گذرد، اما تعداد بازدید کنندگان به هزاران نفر می رسد.

سکانس دوم: غرفه 2، سالن 41
غرفه دانشگاه آزاد اسلامی در طبقه دوم سالن 41 قرار گرفته است. یک بخش مربوط به مرکز تحقیقات سایبری و بخشی دیگر مربوط به خدمات الکترونیکی و جدیدترین سامانه های دانشگاه آزاد اسلامی است.

سکانس سوم: پاسخگویی
علی یک دانشجو است، اما گویا نمیخواهد کسی بداند در کدام دانشگاه کارشناسی ارشد می خواند. او مقابل بخش مرکز تحقیقات سایبری ایستاده و از مسئول غرفه سوال می پرسد. نزدیک تر می شوم، گویا به دوره تحلیل شبکه های اجتماعی علاقه مند شده است و از جزئیات برگزاری آن می پرسد. مسئول غرفه ضمن یادداشت مشخصات شخصی وی، توضیح می دهد: «پیش از برگزاری دوره ها، کارشناسان مرکز تخصصی آپا با شما تماس می گیرند، یک مرحله تعیین سطح پیش رو دارید و پس از ارزیابی مهارت و دانش شما، می توانید در این دوره ها شرکت کنید.»
علی میپرسد:« این دوره ها مانند دوره های دو-سه روزه برگزار می شود؟نحوه آموزش به جه صورتی است؟» مسئول غرفه پاسخ می دهد: «خیر؛ دوره ها در بازه زمانی دو یا سه ماهه برگزار خواهند شد، آموزش های لازم در این دوره به افراد داده شده و پس از پایان دوره نیز، افراد می توانند مدرک گذارندن این دوره را دریافت کنند.»
لازم به ذکر است دوره ها تحلیل کلان داده،تحلیل شبکه های اجتماعی، بلاک چین(رمز ارز خصوصی قراردادهای هوشمند)، تحلیل پیشگویانه(تحلیل آینده و کسب و کار شما) و شناسایی و تحلیل حملات پیشرفته سایبری توسط مرکز تخصصی آپا واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود.

سکانس چهارم: سامانه ها
به گفته یکی از مسئولان غرفه دانشگاه آزاد اسلامی، سامانه های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه فرهنگی دانشجویی شامل سامانه منادا(سامانه مدیریت نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه)، سامانه مدیریت کانون های فرهنگی دانشجویی دانشگاه، سامانه متمرکز صدور دانش نامه دانش آموختگان دانشگاه، نرم افزار صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه و سامانه آرشیو اسناد دانشجویی دانشگاه است.
از جمله سامانه های حوزه عمران دانشگاه آزاد اسلامی می توان به سامانه املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی و سیستم مدیریت و پروژه های عمرانی دانشگاه اشاره کرد. سامانه جذب اعضای هیات علمی و نیروی متخصص بهداشتی و درمانی دانشگاه تنها سامانه در حوزه علوم پزشکی و سامانه مدیریت تیم ها و مسابقات ورزشی دانشگاه نیز تنها سامانه دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه ورزشی است.
از جمله سامانه های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه اداری می توان به شبکه یکپارچه سازی مکاتبات الکترونیکی، سامانه پیگیری مکاتبات دانشگاه، نرم افزاری هتل داری دانشگاه اشاره کرد.
سامانه های حوزه برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی شامل سامانه مدیریت مصوبات شورای دانشگاه و سامانه گزارش های آماری دانشگاه است. از جمله سامانه های حوزه پژوهش و فناوری می توان به سامانه جامع اطلاعات پژوهش فناوری دانشگاه، سامانه مدیریت همایش ها و کنفرانس های علمی دانشگاه، سامانه ساها، سامانه اطلاعات مراکز رشد و فناوری، سامانه اصالت سنح تولیدات علمی و سامانه ثبت طرح های پژوهشی استفاده کرد.
سامانه های حوزه آموزش و تحصیلات تکمیلی نیز شامل سرویس های سیدا، سامانه درخواست ماموریت و انتقال اعضای هیات علمی دانشگاه، سامانه تبدیل وضعیت اعضای هیات علکی دانشگاه، سامانه صدور کد شناسه مدرسین دانشگاه سامانه جذب اعضای هیات علمی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 963437

وب گردی

وب گردی