توانمندسازی نیروی انسانی باید در اولویت قرار گیرد/ گاز رسانی به روستاها شتاب گرفت

معاون وزیر نفت در امور شرکت گاز گفت: مسولیت اجتماعی شرکت ملی گاز جدای از وظایف سازمانی و حفظ و نگهداری و پایداری گاز و ورود به تجارت جهانی توانمندسازی نیروی انسانی است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، حمیدرضا عراقی معاون وزیر نفت در امور شرکت گاز، در مراسم افتتاحیه مرکز تربیت مربی و آموزش نیروهای پیمانکاری گاز در استان البرز،: برای آموزش گفت: نیروهای پیمانکاری شرکت گاز در سراسر کشور برنامه‌ریزی‌شده و این طرح به‌عنوان پایلوت در البرز عملیاتی می‌شود.
او یکی از مهم‌ترین وظایف رهبران سازمان‌ها را توانمندسازی نیروهای انسانی دانست و گفت: توانمندسازی نیروهای کار به‌مراتب از خدمات‌رسانی مهم‌تر است.
عراقی با تاکید براینکه می شود مقام را افراد گرفت اما توانمندی را نه؛ افزود: توانمندسازی افراد یکی از وظایف بزرگان و برنامه ریزان کشور است. متاسفانه خیلی از افراد توانمند در زندانها به سر می برند اما نتوانستند آن توانمندی را افراد بگیرند.
معاون وزیر نفت با تأکید بر اینکه طی دو سال گذشته عملیات گازرسانی به زاهدان انجام شد، گفت: در حال حاضر همه اقدامات شرکت گاز سیستان و بلوچستان توسط مردم همین استان انجام می‌دهند.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران بابیان اینکه گازرسانی به روستاهای کشور در دستور کار قرار دارد، گفت: مهم‌تر از این موضوع مهارت بخشی به نیروها است.
عراقی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور به موضوع گازرسانی به روستاهای کشور توجه ویژه‌ای دارد، گفت: امروز در مراسم گازرسانی به روستاها به دلیل حضور در این برنامه شرکت نکرده‌ام.
مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: توانمندسازی نیازمند یک فرهنگ و استاندارد دارد تا بتوانیم افراد و نیروهای توانمند را وارد جامعه کنیم.
او افزود: هم اکنون حدود ۲۷ هزار نفر از سایت فنی شرکت گاز استفاده می کنند. همچنین ۷ هزار نفر به صورت لحظه ای از آموزش های فنی حرفه ای بهره مند می شوند.
عراقی خاطر نشان کرد: مسولیت اجتماعی شرکت ملی گاز جدای از وظایف سازمانی و حفظ و نگهداری و پایداری گاز و ورود به تجارت جهانی توانمندسازی نیروی انسانی است.
گفتنی است؛ اولین مرکز آموزش عملی نیروهای پیمانکاری شرکت گاز صبح امروز سه‌شنبه با حضور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و جمعی از مسئولان استان البرز افتتاح شد.
این مرکز آموزش عملی نیروهای پیمانکاری شرکت گاز در کرج واقع است و پروژه مذکور، متعلق به اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و شرکت گاز استان البرز به صورت مشترک است.
با اجرایی شدن این پروژه شاهد خط انتقال 36 اینچ گاز از غرب استان البرز به طول 65کیلومتر خواهیم بود و اعتبار بالغ‌بر دو هزار میلیارد ریال به این پروژه اختصاص داده شده است.
این پروژه باهدف تکمیل گازرسانی در صنایع تولیدی_صنعتی و کشاورزی در دستور کار قرارگرفته است.


انتهای پیام/
کد خبر: 963480

وب گردی

وب گردی