«دو مرغابی در مه» روی صحنه تأتر

شنبه 13 مرداد ماه، نمایشنامه حسین پناهی در تالار ناصرخسرو به صورت رایگان به روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز: نمایشنامه «دو مغابی در مه» نوشته‌ی حسین پناهی به مناسبت سالگرد درگذشت این هنرمند برای یک شب روی صحنه می‌رود.

این نمایش که در شب سالگرد درگذشت وی در تالار ناصرخسرو اجرا می‌شود، به احترام حسین‌پناهی، فروش بلیط ندارد و حضور عموم مردم آزاد است.

کورش ساسانیان پیش‌تر گفته بود: ما تلاش داریم که این نمایشنامه را به صورت مناسبی اجرا کنیم. این اجرا صرفاً نمایشنامه‌خوانی نیست به همین دلیل متن در دست بازیگران قرار ندارد و می‌خواهیم به این شیوه حس و حالی که نمایشنامه دارد را به تماشاگر هم منتقل کنیم و مهم‌ترین هدف‌مان برگزاری بزرگداشتی برای حسین پناهی است. با این حال بر روی میزانسن‌های این نمایش نیز کار زیادی نشده است.

لازم به ذکر است که این نمایشنامه در سال ۶۴ به کارگردانی «رسول نجفیان» با بازی مرحوم «حسین پناهی» به صورت تله تئاتر از تلویزیون پخش شد و مورد استقبال مردم قرار گرفت.

این نمایشنامه داستان زوجی است که امید دارند، مرد خانواده در زمینه نویسندگی موفق شود. به همین دلیل، از روستا به شهر می‌آیند اما متأسفانه در شهر با معضلات اقتصادی و اجتماعی زیادی روبرو می‌شوند.

بعد از درگذشت حسین پناهی نمایشنامه‌های این هنرمند اجازه اجرا پیدا نکردند و اکنون بعد از مدت‌هاست که این رویداد شکل گرفته و گروه با کسب اجازه از انتشارات «دارینوش» که مسئولیت آثار این هنرمند را برعهده دارد، این کار را روی صحنه می‌برد.

در نمایش «دو مرغابی در مه» که ۱۳ مرداد ماه در شب سالگرد درگذشت حسین پناهی در تالار ناصرخسرو خیابان انقلاب،خیابان 16 آذر روی صحنه می‌رود، کوروش ساسانیان، النا آهی و جواد اینانلو نقش آفرینی خواهند کرد. می‌توان گفت این متن از نظر تخصصی یکی از بهترین نمایشنامه‌های ایرانی است.

کد خبر: 963507

وب گردی

وب گردی