دوره های آموزشی تحلیل داده در دانشگاه آزاد برگزار می شود

رئیس باشگاه تخصصی امنیت سایبری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در بحث تحلیل داده، ما یکسری دوره های آموزشی با هدف تربیت متخصص در این زمینه برگزار می کنیم. علاوه بر دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، دانشجویان سایر دانشگاه های نیز می توانند در این دوره ها شرکت کنند.

ابراهیم مهدی پور رئیس باشگاه تخصصی امنیت سایبری دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در حاشیه نمایشگاه الکامپ، گفت: در دوره جدید مدیریتی دکتر رهبر، اتفاقی خوب در باشگاه پژوهشگران جوان رخ داد، در این زمینه بحث ایجاد باشگاه های تخصصی در حوزه های مختلف در دانشگاه آزاد اسلامی مطرح شد که از ظرفیت های موجود در دانشگاه، دانشجویان، اساتید و فارغ التحصیلان استفاده شود، این افراد به صورت تخصصی فعالیت و مشکلات کشور را رفع خواهند کرد، همچنین می توانند در قالب باشگاه های تخصصی نیز فعالیت کنند.

وی ادامه داد: ما در باشگاه تخصصی امنیت سایبری به طور خاص، بر موضوعات مرتبط با امنیت در فضای مجازی فعالیت می کنیم، مجموعه ای از اساتید، دانشجویان و فارغ التحصیلانی که در دانشگاه آزاد اسلامی یا سایر دانشگاه ها در این مرکز گرد هم آمده اند تا با صنایع و سازمان های مختلف در این حوزه تعامل داشته باشیم و روی صورت مساله ها و نیازهای واقعی جامعه کار کرده و راهکارهای لازم را استخراج کنیم، ما با این هدف، مجموعه را پیش می بریم.

رئیس باشگاه تخصصی امنیت سایبری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در برخی از حوزه ها به صورت خاص تمرکز کرده ایم که از جمله آن ها می توان به دیتا ساینس(علم داده) اشاره کرد، ما به دنبال تحلیل داده با هدف استخراج دانش از آن هستیم، این دانش می تواند به آگاهی بیشتر از وضعیت یک سازمان ، شناسایی نقاط قوت و ضعف، همچنین بهبود فرآیند کاری آن کمک کند.

وی افزود: موضوعاتی که پیش تر به آن اشاره شد می تواند در بحث امنیت برای شناسایی بدافزارها، نفوذها و دسترسی های غیر مجاز استفاده شود. این رویکردی است که ما آن را دنبال می کنیم.

مهدی پور اظهار داشت: در بحث تحلیل داده، ما یکسری دوره های آموزشی با هدف تربیت متخصص در این زمینه برگزار می کنیم. علاوه بر دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، دانشجویان سایر دانشگاه های نیز می توانند در این دوره ها شرکت کنند. موضوع تحلیل داده، بین رشته ای است و تنها مختص دانشجوهای آی تی و یا کامپیوتر نیست، این بحث بین رشته ای است و از جمله موضوعات روز دنیا به شمار می رود.

وی بیان کرد: دوره های ما در واحد علوم تحقیقات برگزار خواهد شد، همچنین ما این آمادگی را داریم که در دانشگاه های دیگر این دوره ها را برگزار کنیم. در نظر داریم برخی دوره ها را در دانشگاه های دیگر با هدف جذب مخاطب برگزار کنیم اما دوره های اصلی ما در واحد علوم تحقیقات خواهد بود.

رئیس باشگاه تخصصی امنیت سایبری دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه حمایت های باشگاه پژوهشگران جوان گفت: اخیرا اساسنامه در باشگاه پژوهشگران جوان تغییر کرده است و باشگاه های تخصصی امکان تعامل با صنعت و انعقاد قرار داد با آن و جذب نیرو را پیدا کرده اند؛ اما تمام این موارد با هدف تسهیل ارتباط جامعه دانشگاهی با صنایع و سازمان های کشور صورت گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 963529

وب گردی

وب گردی