الهلباوی: علمای مسلمان باید با ناتوی عربی آمریکا مقابله کنند

رهبر سابق اخوان المسلمین طی گفت و گویی با المیادین اعلام کرد که علمای شیعه و سنی باید طرح هایی که ایران، قطر، ترکیه و اخوان المسلمین را دشمن می دانند و طرح ناتوی عربی آمریکا، به مقابله برخیزند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، الهلباوی امروز سه شنبه در گفت و گو با شبکه خبری المیادین تصریح کرد: علمای مسلمان شیعه و سنی باید با طرح ناتوی عربی آمریکا و طرح هایی که ایران، قطر، ترکیه و اخوان المسلمین را دشمن می دانند، به مقابله برخیزند زیرا، این امت هیچ دشمنی در داخل خود ندارد.

الهلباوی با طرح این پرسش که چرا با ترکیه و ایران همکاری نمی کنیم، از ملت های عربی خواست تا از ائتلاف روسیه-ایران-ترکیه در مواجهه با غرب حمایت کنند.
وی افزود: جنبش مقاومت فلسطین برخلاف مقاومت عربی که فاقد رهبری برای هدایت مردم بود، رشد کرد و گزینه ای جز مقاومت وجود ندارد و هر انسان آزاده ای آرزو دارد مادر، خواهر و همسرش همانند «عهد التمیمی» نوجوان فلسطینی آزاد شده از بند رژیم صهیونیستی باشد.

این رهبر سابق اخوان المسلمین همچنین گفت: دشمن ما رژیم صهیونیستی است و مساله فلسطین عظیم تر از آن است که یک رئیس جمهور (دونالد ترامپ) آن را نادیده بگیرد. مقدسات فلسطین متعلق به مسلمان است.
وی دخالت های غرب در امور کشورهای دیگر از جمله ایران را رد کرد و افزود که ملت های عربی نسبت به اقدامات منفی غربی ها آگاهند.

کد خبر: 963533

وب گردی

وب گردی