جزئیات انتخاب رشته آزمون سراسری سال 97 اعلام شد

مشاور عالی سازمان سنجش به تشریح آخرین اخبار از انتخاب رشته آزمون سراسری 97 پرداخت.

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در زمینه آخرین اخبار انتخاب رشته آزمون سراسری سال 97 گفت: پیش تر اعلام کرده بودیم کارنامه کلیه داوطلبان حاضر در جلسه آزمون، بر روی سایت سازمان سنجش و آموزش کشور قرار خواهد گرفت، در اصل با توجه به تعداد داوطلبان حاضر در جلسه آزمون، کارنامه صادر شد که هم اکنون روی سایت قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: همان طور که می دانید تعداد حاضران در جلسه آزمون سراسری، 910 هزار و 730 نفر بودند، برخی از افراد در 2 یا 3 گروه نیز شرکت کرده بودند، ما برای این تعداد فرد کارنامه صادر کرده ایم که با توجه به ضوابط، تمامی این افراد مجاز به انتخاب رشته هستند. این رشته ها می تواند بر حسب دوره نیز با یکدیگر متفاوت باشد.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: گفتنی است 467 و 116 داوطلب در کل همه گروه ها مجاز به انتخاب رشته های دوره های روزانه و شبانه هستند. 3 هزار و 196 نفر می توانند فقط رشته هایی که دارای شرایط خاص هستند و از قبل نسبت به آن اعلام علاقمندی کرده اند، را انتخاب کنند.

وی اضافه کرد: در زمینه دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی پیش تر اعلام کرده بودیم داوطبانی که می خواهند در این دانشگاه ها گزینش شوند، علاقمندی خود را اعلام کنند. گفتنی است 894 هزار و 531 داوطلب علاقمندی خود را برای شرکت در گزینش دانشگاه های پیام نور یا موسسات غیر انتفاعی و غیر دولتی اعلام کردند که دوره های مجازی هم شامل حال آن می شود.

توکلی بیان کرد: در دانشگاه تربیت معلم 213 هزار و 961 نفر و در دانشگاه های فرهنگیان نیز هزار و 339 نفر، مجاز به انتخاب رشته هستند. این مسئله در کارنامه افراد منعکس شده است که داوطلب چه دوره یا دوره هایی را می تواند انتخاب داشته باشد. افرادی که در دانشگاه های روزانه و شبانه مجاز به انتخاب رشته شده اند، در صورتی که بخواهند با توجه به ضوابط دوره های دیگر را انتخاب کنند، بلامانع است اما برخی ممکن است برای دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی اعلام علاقمندی نکرده باشند، افراد باید به این مسئله توجه داشته باشند که تمامی توضیحات در کارنامه آن ها درج شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 963565

وب گردی

وب گردی