جهانگیری یا واعظی؛ کدام جایگزین نوبخت می شوند؟

با قبول استعفای نوبخت از سمت سخنگویی دولت ، حدس و گمانها برای گزینه جایگزینی سمت سخنگو افزایش یافته است.

به گزارش ایسکانیوز، شب گذشته «محمد باقرنوبخت» سخنگوی دولت، در صفحه توییتر خود اعلام کرد که رئیس جمهوری با کناره‌گیری وی از سمت سخنگویی دولت موافقت کرده است.

وی در ادامه نوشت: « از رئیس‌جمهور درخواست نمودم به دلیل شرایط جدید، اجازه دهد همه توان خود را صرف کمک به ایشان در حوزه برنامه و بودجه نمایم و مسئولیت سخنگویی دولت را، عزیز دیگری برعهده بگیرند».

لازم به ذکر است، برخی اخبار غیررسمی از جایگزینی اسحاق جهانگیری به سمت سخنگویی دولت حکایت دارد و گفته می شود در جلسه صبح امروز هیات دولت درباره این موضوع تصمیمگیری خواهد شد.

اما علاوه بر اسحاق جهانگیری گمانه زنی ها برای جایگزینی محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور به این سمت نیز وجود دارد؛ انجام مصاحبه های پی در پی و اعلام مواضع رئیس جمهور از سوی واعظی، این گمانه زنی ها را دو چندان می کند.

هر چند به نظر می رسد که این اتفاق چندان به مذاق اصلاح طلبان خوش نیاید، چرا که از زمان تصدی سمت رئیس دفتری ریاست جمهوری از سوی واعظی، جریان اصلاحات انتقادات فراوانی را به رفتارها و مواضع وی نشان داده و حتی او را متهم به جدا کردن روحانی از اصلاح طلبان کردند.

از سوی دیگر شرایط به گونه ای است که چندان به نظر نمی رسد اصلاح طلبان به راحتی سخنگویی جهانگیری در دولت را نیز قبول کنند، زیرا که تصدی سمت سخنگویی در دولتی که با انتقادات و فشارهای فراوانی مواجه است چندان مورد تایید آنان نیست.

گفتنی است در ماه های اخیر به دلیل بروز مشکلات عدیده در حوزه اقتصادی کشور، موضوع تغییرات در کابینه به ویژه تغییر تیم اقتصادی دولت مورد توجه مسئولان و مردم قرار گرفته است.

برخی صرف تغییر افراد در کابینه را راه حل مناسبی در راستای بهبود وضعیت اقتصادی کشور نمی دانند و معتقدند مبنای فکری افراد و نوع نگاهشان به مسائل اقتصادی باید مورد توجه قرار بگیرد؛ هفته گذشته با دستور رئیس جمهور، رئیس کل بانک مرکزی تغییر کرد و گمانه زنی ها برای ایجاد تغییرات در گسترده در کابینه دولت افزایش پیدا کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 963594

وب گردی

وب گردی