طنز یا توحش!

طنز بی قانون در تصویری افزایش قیمت گوشت گوسفندی را به سخره گرفته است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز؛ طنز بی قانون، ضمیمه طنز روزنامه قانون است که همواره معضلات و مشکلات حوزه های خود را به طنز می گیرد و لبخند تلخی را بر لب مخاطب خود می نشاند تا تحمل خبرها برایش قابل تحمل تر و عمق نفوذ کلامش در جان مخاطب بیشتر شود.

ضمیمه طنز روزنامه قانون، صفحه یک خود را با کاریکاتورها و عکس هایی آغاز می کند که عموما در فضای مجازی دست به دست می شوند و سایرین حرف ها، کپشن ها و کامنت های خود را ذیل تصویر صفحه اول طنز بی قانون بیان می کنند. این ضمیمه به بسیاری از خطوط قرمزی که شاید سایر رسانه ها با احتیاط به آن نزدیک شده اند نزدیک شده و حتی در قالب طنز از آنها عبور نیز می کند. مانند شوخی های سیاسی اش با رییس جمهور.

در شماره 805 چهارشنه 10ام مرداماه 97 این روزنامه؛ ضمیمه طنز بی قانون کاریکاتوری از گوسفندی که انسان می فروشد، دست ها و پاهایی که به دیوار نصب شده اند و سرهایی که بر زمین افتاده اند؛ منتشر کرده است. اما کاریکاتوریست به این نکته توجه نکرده که نشر چنین تصویری می تواند ترویج خشونت، ضد و حتی توهین به انسان باشد. هرچند که این تصویر نیز به مانند سایر تصاویر طنز بی قانون تلخ و ناراحت کننده است اما این بار لبخند از لب ربوده می شود و مخاطب دچار وحشت سلاخی شدن در این اوضاع اقتصادی می شود. در حقیقت این تصویر مصداق نشر خشونت است، هر چند که سازوکار مناسبی از سوی وزارت ارشاد برای برخورد با موارد این چنینی تدوین، تهیه و اجرایی نشده است.

ذکر این نکته ضروری است که؛ پرداخت طنز و کمدی یکی از سخت ترین کارها برای نویسنده و تصویر پرداز است. کمدین می بایست روح خویش را در مفاهیم عالیه جلا داده باشد تا در این راه به هجو و هزل کشیده نشود.

کد خبر: 963605

وب گردی

وب گردی