ترقی: مذاکره مجدد با آمریکا حماقت است

معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: مذاکره کردن با آمریکا دستاوردی جز از بین بردن دستاوردهای انقلاب ندارد و حماقتی بیش نیست.

حمیدرضا ترقی معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، درباره ابراز خرسندی برخی جریانات در داخل کشور در مقابل پیشنهاد مذاکره ترامپ با ایران اظهار داشت: ریشه این ابراز خرسندی را از دو جهت می توان بررسی کرد؛ اول این که برخی از روی حماقت و عدم دشمن شناسی، ذوق مذاکره با آمریکا در درونشان ایجاد شده است و دوم این که برخی همچنان اعتماد به آمریکا در ذاتشان از بین نرفته است.

وی افزود: این نوع ذوق زدگی ها مانند ذوق زدگی که در قبال برجام به وجود آمد، در نهایت به یاس و نا امیدی تبدیل خواهد شد.

ترقی ادامه داد: امروز این ترامپ است که به مذاکره با ایران احتیاج دارد تا بتواند جمهوری خواهان را در انتخابات کنگره آمریکا به توفیق بیشتری برساند.

معاون بین الملل حزب موتلفه تاکید کرد: هیچ تغییری در سیاست های آمریکا ایجاد نشده است، همچنان بر طبل دشمنی و ضدیت با نظام جمهوری اسلامی می کوبد و میلیون ها دلار برای شورش های داخلی در ایران خرج می کند از این رو، مذاکره کردن با این کشور دستاوردی جز از بین بردن دستاوردهای انقلاب ندارد و حماقتی بیش نیست.

وی خاطر نشان کرد: آمریکا بیش از 8 بار تاکنون امتحان خود را درباره عدم پایبندی به تعهدات بین المللی پس داده است، لذا هیچ انسان عاقلی بار دیگر خطای مذاکره با آمریکا را مرتکب نخواهد شد.

لازم به ذکر است اخیرا دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا طی سخنانی مدعی شده است که حاضر است بدون هیچ پیش شرطی با مقامات ایرانی دیدار و گفت و گو کند؛ اما از طرفی مایک پامپئو وزیر امور خارجه این کشور شرط هایی را برای مذاکره با ایران گذاشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 963617

وب گردی

وب گردی