بیمه سلامت ایران  پاسخگوی شکایات مردم است/ با سامانه 1666 تماس بگیرید

رییس مرکز پاسخگویی به شکایات مردمی سازمان بیمه سلامت ایران، گفت: در راستای تکریم ارباب رجوع در این سازمان به عنوان یک سازمان مشتری مدار در کشور و همچنین ضرورت پاسخگویی شفاف به بیمه شدگان، سامانه پاسخگویی به شکایات مردمی 1666 راه اندازی می شود.

به گزارش ایسکانیوز مهندس جواد مهراندیش در این خصوص، گفت: این سامانه در راستای رفاه حال بیمه شدگان و همچنین خدمت رسانی بیشتر به آنان راه اندازی می شود.

رییس مرکز پاسخگویی به شکایات مردمی سازمان بیمه سلامت ایران افزود: حوزه سلامت شامل سه رکن ارتقای شاخص های سلامت، رضایتمندی و حفاظت مالی از مردم است که بیمه سلامت در هرسه مقوله مذکور ایفای نقش می کند.

مهندس مهراندیش ادامه داد: تخصیص منابع به بیمار نیازمند و همچنین نحوه ارائه خدمت درست و بهینه به بیمه شدگان باعث ارتقای شاخص های سلامت در کشور می شود، زیرا بیمه سلامت به عنوان وکیل بیمه شدگان با نظارت کمی و کیفی بر خدمات ارائه شده به بیمه شدگان، مبانی رضایت مندی آنان را فراهم ساخته و در نهایت با ایفای نقش مناسب در مهمترین وظیفه خود که همانا حمایت از بیماران و مردم برای دریافت خدمات سلامت است، حفاظت مالی لازم را تامین می کند.

وی یادآور شد: برای رسیدن به این هدف سازمان های بیمه گر پایه به عنوان یکی از اضلاع مهم بیمه شدگان و ارائه دهندگان خدمت به تنهایی نمی توانند نتایج لازم را کسب کنند ولی با دو ضلع دیگر این مثلث همکاری و مناسبات متقابل دارند و در این زمینه به سهولت می توانند رضایتمندی مردم را به دست آورند. به همین دلیل راه اندازی مرکز تماس مردمی 1666 یکی از راه های ارتباطی برای رسیدن به اهداف تعریف شده است.

رییس مرکز پاسخگویی به شکایات مردمی سازمان بیمه سلامت ایران همچنین تصریح کرد: در حوزه ارائه خدمت به بیمه شدگان، نسبت کارکنان این سازمان به بیمه شدگان یک در هزار است به نحوی که ما به ازای هر 10 هزار بیمه شده یک کارمند داریم. همچنین نسبت مراکز طرف قرارداد به بیمه شدگان نیز یک هزار است، یعنی به ازای هر هزار نفر بیمه شده ما یک مرکز طرف قرارداد داریم. بنابراین با این وسعت و گستردگی 42میلیون نفر بیمه شده در کل کشور، 42 هزار مرکز طرف قرارداد و 40 هزار و 20 همکار در سازمان بیمه سلامت ایران به صورت کشوری، امکان ارتباط مستمر و نظارت کمی و کیفی برای رسیدن به اهداف سازمانی وجود ندارد، بنابراین تنها راه ایجاد یک ارتباط متقابل و دوجانبه کانال ارتباطی، حوزه IT و مخابراتی است.

به ازای هر 10 هزار بیمه شده یک کارمند داریم. همچنین نسبت مراکز طرف قرارداد به بیمه شدگان نیز یک هزار است، یعنی به ازای هر هزار نفر بیمه شده ما یک مرکز طرف قرارداد داریم



مهندس مهراندیش با بیان اینکه سامانه 1666 در راستای رسیدن به اهداف سازمانی، توانمندسازی بیمه شدگان و همچنین ارائه خدمات یکپارچه درمانی به بیمه شدگان راه اندازی شده است، اذعان داشت: نرم افزارهای متفاوت از قبیل اینترنت، خط های تلفن، سامانه های ارتباطی کمک بسیاری به ما خواهند کرد تا بتوانیم با این قشر عظیم از مراکز ارائه دهنده خدمت و بیمه شدگان ارتباط برقرار کنیم.

به گفته وی خدمات غیر حضوری این سامانه الکترونیکی بوده و شامل نظارت بر شرکای کاری یا ادارات کل استانی در صورت انتقاد، پیشنهاد، شکایات، تقدیر، پیگیری نظارتی، تایید دارو، خسارت متفرقه و همچنین صدور، تمدید، تعویض، المثنی و ابطال دفاتر درمانی می باشد. همچنین اطلاع از وضعیت بیمه یا اعتبارسنجی دفترچه های بیمه ای، هم پوشانی ها، اطلاع از شرکای کاری نظیر دفاتر و نمایندگی های بیمه، پزشکان، موسسات درمانی طرف قرارداد و ارائه مشاوره در حوزه بیمه نیز از دیگر خدمات سامانه مذکور است.

مهندس مهراندیش در پایان خاطرنشان کرد: این سامانه در حال حاضر به صورت آزمایشی شروع به کار کرده است و با رفع نقص های سیستمی به صورت رسمی به عنوان یک پروژه کشوری از هفته آینده در سراسر کشور افتتاح خواهد شد.

700

کد خبر: 963629

وب گردی

وب گردی