افزایش قیمت حامل‌های انرژی شایعه است/مردم ازذخیره سوخت در منازل و خودروها خودداری کنند

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: شایعه‌ها مبنی بر افزایش قیمت حامل‌های انرژی در کشور بی‌اساس است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سیدمحمدرضا موسوی‌خواه گفت: متاسفانه برخی گاه‌ و بی‌‌گاه در شبکه‌های مجازی شایعه‌هایی پخش و از این طریق افکار عمومی را نگران می‌کنند.

او همچنین به مردم اطمینان داد: اگر بحثی درباره افزایش قیمت حامل‌های انرژی در میان باشد، وزارت نفت به‌ویژه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نخست موضوع را اطلاع‌رسانی می‌کند و با مردم در میان خواهد گذاشت و هیچ وقت نبوده دولتمردان پنهانی و به دور از چشم مردم بخواهند کاری انجام دهند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: تاکنون هیچ بحثی درباره افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین در سطح دولت و مجلس مطرح نبوده، اما مباحثی همچون راهکارهای مدیریت مصرف سوخت، توزیع مناسب فرآورده‌های نفتی و مواردی از این دست همیشه در سطح کارشناسان، سیاست‌گذاران و مسئولان مطرح بوده است.

او ضمن تاکید بر این که هیچ کمبودی به لحاظ منابع ارزی و انرژی در کشور وجود ندارد، افزود: هم اکنون وضع ذخیره‌سازی‌های فرآورده‌های نفتی از قبیل بنزین، نفت گاز و نظایر این شرایط بسیار خوبی در سطح کشور دارد.

موسوی‌خواه تاکید کرد: نفتکش‌های جاده‌پیما فرآورده‌های نفتی را از انبارهای این شرکت در سراسر کشور توزیع می‌کنند و ترافیک‌های جاده‌ای و بالطبع تردد و معطلی نفتکش‌ها در برخی مسیرهای مواصلاتی کشور در هفته گذشته سبب تعطیلی موقت و گاه و بی گاه برخی جایگاه‌های عرضه سوخت در شهرهای شمالی کشور مانند چالوس، نوشهر، تنکابن و... شده است.

او افزود: این عامل ضمن دامن زدن به شایعات گسترده به‌ویژه گرانی قیمت بنزین در جامعه، خیل عظیمی از مردم را به جایگاه‌های عرضه سوخت کشاند.

موسوی‌خواه گفت: نگهداری بنزین در منازل و خودروها بسیار خطرناک است و مردم با جان و مال و سرمایه عزیزان خود بازی نکنند.

او افزود: مردم به شایعات توجهی نداشته باشند و این مخاطره را برای خانواده خود ایجاد نکنند، زیرا آتش‌سوزی و انفجار، تلفات بسیار ناگواری برجای خواهد گذاشت.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: ذخیره ۲۰ لیتر بنزین در منزل یا خودرو به دلیل شایعه گرانی بنزین به هیچ‌وجه اقدامی منطقی نیست و ارزش مادی ندارد و تنها ایجاد کانون خطر و بازی با جان عزیزان است.

او تاکید کرد: هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین اعلام نشده است و تامین سوخت و ذخایر سوخت کشور نیز در وضع مطلوبی قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 963636

وب گردی

وب گردی