توزیع مرغ و گوشت تازه و منجمد برای تنظیم بازار/ مشکلی در تأمین کنجاله سویا و ذرت نداریم

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: مرغ و گوشت گوساله منجمد و همچنین گوشت تازه گوسفندی و مرغ گرم روزانه از طریق غرفه‌های سازمان میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به وفور و با نرخ مصوب دولتی در دسترس مردم قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، حمید ورناصری، در مورد فعالیت‌های انجام شده این شرکت برای تنظیم بازار مرغ خاطرنشان کرد: تا ۱۰ روز قبل به واسطه اینکه قیمت تمام‌شده تولیدکنندگان مرغ بیشتر از قیمت فروش بود و بازار هم کشش نداشت، عملاً این قشر زیان می‌دیدند، اما با توجه به قیمتی که اکنون در تهران و شهرستان‌ها عرضه می‌شود، شرایط مناسبی را پیش رو داریم.

* توزیع مرغ تازه دولتی کیلویی ۷۹۹۰ تومان

او متوسط قیمت مرغ در تهران را بین ۸۸۰۰ تا ۹۵۰۰ تومان در هرکیلوگرم عنوان کرد و افزود: برای تنظیم بازار روزانه عرضه مرغ گرم را در تمام غرفه‌های سازمان میادین شهر تهران به نرخ هر کیلوگرم ۷۹۹۰ تومان داریم.

* توزیع مرغ منجمد دولتی کیلویی ۶۷۵۰ تومان

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام همچنین از عرضه مرغ منجمد با نرخ هر کیلوگرم ۶۷۵۰ تومان در سازمان میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای سطح شهر خبر داد و گفت: این کالا به‌وفور برای خرید در دسترس شهروندان قرار دارد و مردم می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های زنجیره‌ای اعم از شهروند، اتکا، سپه، رفاه و افق کوروش مرغ موردنیاز خود را به نرخ تنظیم بازار تهیه کنند.

* توزیع گوشت گوساله منجمد با نرخ کارشناسی به زودی

ورناصری همچنین از توزیع گوشت منجمد برزیلی با نرخ کارشناسی‌شده در روزهای آتی از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم خبر داد و گفت: گوشت قرمز منجمد به‌اندازه کافی در ذخایر این شرکت موجود است که هم توسط دولت و هم بخش خصوصی تأمین شده و هر زمان که بازار کشش داشته باشد، توزیع آن را افزایش خواهیم داد.

* توزیع گوشت تازه گوسفندی کیلویی ۳۳ هزار تومان

او در مورد توزیع گوشت گرم گوسفندی وارداتی اظهار داشت: این محصول از کشورهای استرالیا، آسیای میانه و روسیه وارد می‌شود و روزانه در تمام غرفه‌های سازمان میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به صورت فله یا بسته‌بندی عرضه می‌شود که نرخ شقه آن در هر کیلوگرم ۳۳ هزار تومان و برای گرده ران و سردست ۴۳ هزار تومان در هر کیلوگرم است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام به هموطنان اطمینان خاطر داد که مرغ و گوشت به‌اندازه نیاز کافی در دسترس وجود دارد و تا تعادل‌بخشی به بازار این روند توزیع ادامه خواهد داشت.

* کنجاله سویا کیلویی ۲۱۵۰، ذرت کیلویی ۱۰۰۰ تا ۱۱۳۰ تومان

ورناصری همچنین در مورد ایجاد تعادل در بازار کنجاله سویا و ذرت به عنوان دو نهاده مهم برای مرغداران گفت: سهمیه جدیدی برای استان‌ها ابلاغ کردیم تا بتوانند ذرت موردنیاز دامداران را دریافت کنند و با برنامه‌ریزی‌هایی که توسط شرکت پشتیبانی امور دام و سایر بخش‌های خصوصی انجام شده اکنون قیمت دو نهاده کنجاله سویا و ذرت تا حدی کاهش داشته و متعادل شده است.

او نرخ هر کیلوگرم کنجاله سویا را در مبادی ورودی کشور ۲۱۵۰ تا ۲۲۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: ذرت برزیلی نیز در مبادی ورودی هر کیلوگرم ۱۱۳۰ تومان و ذرت اوکراین هزار تومان عرضه می‌شود.

شرکت پشتیبانی امور دام به عنوان بازوی اجرایی وزارت جهاد کشاورزی تعادل‌بخشی و تنظیم بازار گوشت قرمز، مرغ، تخم‌مرغ و نهاده‌های مهمی همچون کنجاله سویا و ذرت را برعهده دارد ک طی چند ماه اخیر به دلیل نوسان ارز قیمت دو نهاده کنجاله سویا و ذرت افزایش داشته تا حدی که با اعتراض مرغداران روبه‌رو شده و اکنون این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد آرامش در بازار است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 963656

وب گردی

وب گردی