100هوادار شیخ زکزاکی تبرئه شدند

دادگاه نیجریه اعلام کرد که 100نفر از هواداران شیخ زکزاکی را تبرئه کرده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، دادگاه عالی نیجریه ۱۰۰ نفر از اعضای جنبش اسلامی این کشور را از اتهامات وارده تبرئه کرد.

«ابراهیم موسی»، سخنگوی جنبش اسلامی نیجریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دادگاه عالی ایالت کادونا، ۱۰۰ نفر از هواداران «شیخ زکزاکی»، رهبر جنبش اسلامی نیجریه را رفع اتهام کرده است.

دادستان دادگاه عالی این کشور آفریقایی گفته که شواهد برای اثبات جرم این افراد کافی نبوده و دادگاه در جلسه اخیر خود به نفع این افراد حکم صادر کرده است.

موج سرکوب شیعیان در نیجریه از آذر سال ۹۴ و با یورش نظامیان این کشور به حسینیه شهر «زاریا» در ایالت کادونا آغاز شد که شیخ زکزاکی و همسر وی در جریان این حمله دستگیر شدند و بیش از یک سال است که بدون تفهیم اتهام و محاکمه در زندان به سر می‌برند.

در جریان حمله نظامیان نیجریه به شیعیان در روز‌های ۱۲ و ۱۴ دسامبر ۲۰۱۵ در شهر زاریا حدود ۳۵۰ نفر، از جمله سه فرزند شیخ زکزاکی، به شهادت رسیدند.

از آذر ماه سال ۹۴ تاکنون مناطق مختلف کشور نیجریه صحنه تظاهرات مردمی در حمایت از شیخ زکزاکی و محکومیت ارتش این کشور بوده است و اعتراضات مردمی نه تنها در مناطق مسلمان نشین بلکه در مناطق مسیحی‌نشین نیز ادامه می‌یابد.

ارتش نیجریه برای توجیه این اقدام خود به دروغ‌های بی شماری متوسل شده اما کمیته تحقیقاتی که برای بررسی این قتل‌عام گسترده تشکیل شد، در گزارش نهایی خود «ادینی اویباده» یکی از افسران ارشد ارتش نیجریه را مسئول شروع حمله عنوان کرد و خواستار مجازات او شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 963657

وب گردی

وب گردی