ایجاد زیرساخت‌های بار هوایی توسط بخش خصوصی

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران توسعه اپرون کارگو برای حمل بار هوایی را از وظایف شرکت فرودگاه‌ها دانست و گفت: سایر زیرساخت‌های لازم برای توسعه این مهم باید توسط بخش خصوصی ایجاد شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، رحمت‌اله مه‌آبادی، مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در ارتباط با توسعه مقوله بار هوایی و نقش شرکت فرودگاه‌ها در این مورد گفت: سیاست‌گذاری ایجاد زیرساخت حمل و نقل بار هوایی تا کنون بر این بوده که شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نسبت به توسعه اپرون کارگو در فرودگاه‌ها اقدام کند، که این مهم در دستور کار قرار داشته و دارد.

مه‌آبادی به نقش بخش خصوصی در توسعه حمل و نقل بار هوایی در کشور اشاره کرد و افزود: سایر تاسیسات زیربنایی مورد نیاز برای توسعه حمل و نقل بار هوایی باید توسط بخش خصوصی توسعه داده شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره بر ضرورت تجمع بار هوایی در مناطق خاص گفت: در مقوله بار هوایی، سیاست بر این است که تجمع بار در یک منطقه باشد.

او ادامه داد: تعدد کارگو ترمینال هوایی در هیچ جای دنیا وجود ندارد.

مه آبادی بر اهمیت وجود صرفه اقتصادی برای بخش خصوصی در مقوله حمل بار هوایی تاکید کرد و افزود: از این جهت بخش خصوصی باید در جایی که حمل بار هوایی و ایجاد زیرساخت‌های آن توجیه اقتصادی داشته باشد، وارد شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 963694

وب گردی

وب گردی