مدیریت ترافیک تانکرهای سوخت ورودی از باشماق به مریوان و سنندج

آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهم‌سطح سقز-مریوان-سنندج (سه ‌راهی مریوان) دقایقی پیش با دستور وزیر راه وشهرسازی صورت گرفت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در جریان سفر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به استان کردستان عملیات اجرایی تقاطع غیرهم‌سطح سقز-مریوان-سنندج (سه‌راهی مریوان) به دستور او آغاز شد.

بنا بر این گزارش تا ابتدای سال ۹۱ این پروژه ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که بعد از متوقف شدن عملیات اجرایی کنارگذر شرقی سنندج این پروژه این نیز متوقف شد تا اینکه پس از ملاقات مسئولان استانی با وزیر راه و شهرسازی در سال ۹۶ آخوندی بر ضرورت اجرای این پروژه تاکید کرد.

اهمیت این پروژه در مدیریت ترافیک تانکرهای سوخت ورودی از باشماق به مریوان و سنندج است، به طوریکه براساس آمار مردم محلی از سال ۷۸ تاکنون حدود ۵۷ تانکر سوختی در این نقطه واژگون و یا باعث بروز حادثه شده‌ است.

گفتنی است محلی که تقاطع غیرهم‌سطح در آن نقطه اجرا می‌شود یک نقطه حادثه‌خیز محسوب می‌شود که برای اجرای آن اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان نیاز است. البته با ترک تشریفات و بهره‌گیری از پیمانکاران بومی به منظور افزایش سرعت اجرای پروژه اقدام شده است.

یادآور می‌شود تمامی رمپ‌ها و لوپ‌های تقاطع غیرهم‌سطح سقز-مریوان-سنندج به غیراز موارد مربوط به اتصال به کنارگذر شرقی در دستور کار قرار دارد.

یادآور می‌شود در مراسم آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهم‌سطح سه‌راهی مریوان خیراله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل، محمدسعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی وزیر راه، هوشنگ عشایری معاون وزیر و نمایندگان استان کردستان وزیر راه و شهرسازی را در این بازدید همراهی کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 963695

وب گردی

وب گردی