ساخت همزمان ۳۲۰ کیلومتر کریدور زاگرس در استان کردستان

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که کریدور زاگرس ادای دین دولت تدبیر و امید به مردم کردستان است گفت: تعریف کریدور زاگرس به خاطر جلوگیری از اقدامات پراکنده انجام شد و این کریدور تنها کریدوری است که تمام ۳۲۰ کیلومتر آن در استان کردستان به طور همزمان در دست اجرا قرار دارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر هم‌سطح سقز- مریوان- سنندج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان کردستان در میانه کریدور شمالی- جنوبی زاگرس قرار دارد که از این کریدور ۳۲۰ کیلومتر در استان کردستان واقع شده است.

او افزود: با توجه به پراکنده بودن پروژه‌ها در استان کردستان طی دولت‌های قبل، ما تصمیم گرفتیم که پروژه‌ها را به‌صورت متمرکز و با اولویت‌بندی اجرا کنیم، درنتیجه ۱۴۰ کیلومتر از ۳۲۰ کیلومتر واقع در استان کردستان زیر بار ترافیکی قرار دارد.

آخوندی با بیان اینکه یک قطعه باقی‌مانده از این کریدور تعیین تکلیف شد، گفت: با این اقدام ۸۰ کیلومتر دیگر از این پروژه در دست ساخت قرار خواهد گرفت که در آینده ۲۲۰ کیلومتر از مجموع ۳۲۰ کیلومتر طول مسیر به‌صورت چهارخطه احداث و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

او با اشاره به اهمیت این پروژه در زمینه کاهش ترافیک محلی و ترانزیت کالا افزود: استاندار و نمایندگان کردستان مستحضرند که دولت تدبیر و امید اهمیت زیادی به راه‌های این استان داده است و از طرفی امیدواریم با تعریف کریدور زاگرس بتوانیم دین خود را به بهترین شکل ممکن به استان کردستان ادا کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به کریدور شرق- غرب اشاره کرد و گفت: در بازدید از گردنه صلوات آباد متوجه شدیم که ساماندهی این مسیر ۲۰ کیلومتری جز آرزوهای مردم این منطقه است که با بررسی‌ها و اقدامات در دست انجام، ۱۰ کیلومتر آن امسال و الباقی سال آینده زیر بار ترافیکی خواهد رفت.

او یادآور شد: برای محور سنندج- مریوان بودجه خوبی تخصیص یافته و ساخت تونل‌ها به‌طور کامل فعال است و تا سال آینده در اختیار مردم قرار می‌گیرد که این پروژه موجب کاهش ۲۵ کیلومتری مسیر و افزایش ایمنی راه‌ها در منطقه می‌شود.

این عضو کابینه دولت دوازدهم درباره سه‌راهی سقز- مریوان- سنندج که جز نقاط پرحادثه محسوب می‌شود، اظهار کرد: این سه‌راهی پس از تکمیل پروژه در وضعیت مناسب در اختیار مردم رار خواهد گرفت.

او در پایان یادآور شد: تعریف کریدور زاگرس به خاطر جلوگیری از اقدامات پراکنده انجام شد و این کریدور تنها کریدوری است که تمام ۳۲۰ کیلومتر همزمان در دست اجرا قرار دارد و همچنین همزمان همه قطعات دارای پیمانکار هستند.

آخوندی افزود: هم‌اکنون دولت به لحاظ اعتبار در شرایط بسیار سختی قرار دارد اما با توجه به رفت‌وآمد ۳۰ ساله بنده به استان کردستان الآن پروژه‌های استان در وضعیت مناسبی قرار دارند به‌طوری ۱۴۰ کیلومتر زیر بار ترافیکی قرار دارد و ۸۰ کیلومتر از پیشرفت فیزیکی مناسب برخوردار است.

انتهای پیام/

کد خبر: 963696

وب گردی

وب گردی