فشار شدید ادوات جنگ الکترونیک روسیه به ارتش آمریکا

مقامات ارتش آمریکا بر مشکلات فراوان ایجاد شده توسط ادوات پیشرفته جنگ الکترونیک روسیه در اراضی سوریه برای نیروهای ارتش آمریکا تاکید می کنند و آن را جنگی بی بدیل در جهان می دانند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، مجله فارین پالیسی به نقل از گزارش رایان سلیوان سرهنگ ارتش آمریکای اعلام کرد: نیروهای آمریکایی موجود در سوریه دائماً با سامانه های الکترونیکی بیسیم روسیه مواجه هستند.

این سرهنگ آمریکایی افزود نیروهای ارتش آمریکا تحت امر وی با انواعی از ادوات جنگ الکترونیک مواجه بودند که خارج از توان آنان بوده و از سپتامبر ۲۰۱۷ تا ماه مه گذشته با تلاش فراوان توانستند تهدیدات ناشی از این سامانه ها را مرتفع نمایند.

سلیوان تاکید کرد وضعیتی را که نیروهای وی در سوریه با آن مواجه شدند محال است در جای دیگری تکرار شود.

در پی این گزارش دانیال گور کارشناس نظامی در مرکز لکسینگتون گفت: ادوات جنگ الکترونیک استفاده شده در هواپیماهای روسیه می ‌توانند تا مسافت چند صد کیلومتری پارازیت ایجاد نمایند و منجر به خطاهای محاسباتی شوند.

سرتیپ ریموند توماس رئیس عملیات ویژه ارتش آمریکا در آوریل گذشته اعلام کرد سوریه از لحاظ جنگ الکترونیک شاهد جنگی بسیار خشن بر روی زمین است چرا که نیروهای آمریکا در سوریه هر روز با قطع ارتباطات خود و همچنین توقف استفاده از هواپیمای بدون سرنشین مواجه هستند.

لازم به ذکر است روسیه نسیت به تاسیس سامانه های جنگ الکترونیکی روسیه مانند «لییر ۳»، « کراسوخا» و «موسکفا-1» و همچنین دو ایستگاه راداری « زووبارک-1» و «گارمون» در اراضی سوریه اقدام کرده است

سامانه «لییر ۳» برای ایجاد اختلال دینامیکی هوایی است که از ارتباطات جی اس ام جلوگیری می کند « کراسوخا» نوع سیگنال ها را تحلیل کرده و اقدام به ارسال پارازیت به سوی دشمن می‌کند و اما «موسکفا-1» با اسکن حریم هوایی مورد نظر دشمن را کشف کرده و اطلاعات مربوطه را به سامانه های پدافندی و نیروی هوایی ارسال می کند.

پایگاه‌های راداری « زووبارک-1» می‌تواند از حریم هوایی مراقبت کرده و مواضع آتش دشمن را از طریق محاسبه مسیر موشک های بالستیک مشخص کند و رادار «گارمون» نیز می تواند اهداف هوایی را کشف نماید.

کد خبر: 963715

وب گردی

وب گردی