سربازان دروزی ارتش اسرائیل را ترک می کنند

در اعتراض به تصویب قانون نژادپرستانه «کشور یهود» یک سرباز «دروزی» دیگر از ارتش رژیم صهیونیستی استعفا داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، یک سرباز «دروزی» مذهب که شهروند اسرائیل است ولی پس از تصویب قانون نژادپرستانه «کشور یهود» تبدیل به شهروند درجه دو شده بود در اعتراض به این قانون از ارتش رژیم صهیونیستی استعفا داد.

براساس گزارش رادیویی اسرائیل، سرهنگ «صفا ماهسور»، عرب «دروزی» مذهب و 49 ساله که به عنوان پزشک ذخیره در ارتش خدمت می کرد در اعتراض به این قانون از ارتش کناره گیری کرد.

« ماهسور» گفت: "این قانون به شهروندان غیر یهودی اسرائیلی آسیب می رساند، من احساس تبعیض می کنم."

« ماهسور» سومین نفر از «دروزی» ها است که از ارتش استعفا می دهد.

«امیر کمال»، یکی دیگر از اعضای «دروزی» ارتش اسرائیل، در حساب فیس بوک خود نوشت: «امروز صبح وقتی برای سر کار رفتن از خواب بیدار شدم از خودم پرسیدم "چرا؟" . چرا باید به این کشور خدمت کنم؟» و کناره گیری خود از ارتش را اعلام کرد.

مذهب دُروزی شاخه‌ای از «فرقه اسماعیلیه» است. این مذهب نخستین بار در سال ۴۰۸ (قمری) در «قاهره» در مسجد «ریدان» پایه‌گذاری شد. بنیان‌گذار اصلی این مذهب یک ایرانی‌تبار به نام «حمزه بن علی بن احمد زوزنی» معروف به «لباد» می‌باشد.این مذهب معتقد به الوهیت (الحاکم بامر الله) و حتی خلفای سابق فاطمی از القائم به بعد بودند. بتدریج از سال ۴۳۵ (قمری) به بعد جامعه «دروزیان» به صورت یک جامعه بسته درآمد بدین صورت که نه گرونده جدیدی می‌پذیرفت و نه اجازه ارتداد و بازگشت از دین را به پیروانش می‌داد. پیروان این مذهب، بیشتر در مناطق تیم واقع در منطقه حاصیبا، حلب غربی، کوه هرمن و کوه حوران در کشورهای سوریه و لبنان امروزی گسترش یافتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 963744

وب گردی

وب گردی