مشاوره و هدایت تحصیلی داوطلبان در رشته های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان از مشاوره و هدایت تحصیلی داوطلبان جهت گزینش دانشجومعلمان برای رشته‌های مختلف تحصیلی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز از دانشگاه فرهنگیان، معصومه کی‌نژاد گفت: با توجه به متنوع بودن رشته‌های تحصیلی و وجود رقابت بین رشته‌های پرطرفدار در کنکور سراسری، ضرورت و اهمیت مشاوره تحصیلی جهت به گزینی داوطلب در رشته مربوطه احساس می‌شود و سامانه مشاوره و هدایت تحصیلی صدای سنجش دانشگاه فرهنگیان، نقش مهمی را در هدایت مناسب داوطلبان کنکور برعهده دارد.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: با توجه به نیازی که در آموزش و پرورش به انتخاب معلم شایسته در مقاطع مختلف تحصیلی احساس می‌شود، یک مشاوره تحصیلی مناسب می‌تواند داوطلبان کنکور و دانشجومعلمان را برای ادامه تحصیل در رشته دلخواه خود هدایت نماید و افراد را به ادامه تحصیل در رشته‌های پرطرفدار معلمی در علوم انسانی، علوم تجربی و علوم ریاضی راغب نماید.

وی با اشاره به اینکه انتخاب رشته و هدایت تحصیلی فراتر از کنکور سراسری شده است و بسیاری از جنبه‌های تحصیل را پوشش می‌دهد، بیان کرد: داوطلبان کنکور برای اطلاع از ضرورت و اهمیت مشاوره تحصیلی و آگاهی از رشته های پرطرفدار در کنکور سراسری، به مراکز مشاوره دانشگاه فرهنگیان در پردیس‌های سراسر کشور مراجعه نمایند.

داوطلبان می‌توانند از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور(شهرستان) با شماره۸۷۷۵۱۷۱۸-۰۲۱ و۰۲۱۸۷۷۵۱۷۱۵شماره تماس مشاور مربوطه در استان خود را دریافت نمایید.

وی تاکید کرد: مشاوره تحصیلی می‌تواند دانش آموزان و دانشجویان را در مورد آینده شغلی معلمی و آینده تحصیلی رشته های مختلف، رشته‌های پرطرفدار درکنکور سراسری، آزمون های زبان خارجه، روش‌های افزایش تمرکز، روش‌های برنامه‌ریزی درسی، ضرورت و اهمیت مشاوره تحصیلی و بسیاری از موارد دیگر مطلع سازد.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان افزود: داوطلبان کنکور معمولا بعد از ورود به دانشگاه از ویژگی‌های رشته دلخواه خود باخبر می‌شوند. ضروری است داوطلب کنکور قبل از انتخاب رشته کنکور، از آینده تحصیلی رشته‌های مختلف تحصیلی و استعداد خود در رشته مربوطه جهت تدریس در کلاس درس مطلع شود تا بتواند برای انتخاب رشته تصمیم گیری کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 963782

وب گردی

وب گردی