رتبه4 کنکور: بزرگ‌ترین هدف درس خواندن من «رضایت خدا» بود

رتبه 4 ریاضی کنکور97 گفت: شکست ممکن است برای همه پیش بیاید، گاهی وقت ها شاید کم می آوردم؛ اما در نهایت در روز جلسه کنکور با توکل برخدا هیچ استرسی نداشتم. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، آزمون نفس گیر کنکور 97 به پایان رسید و کسانی که خوب درس خوانده بودند نتیجه تلاش خودشان را با کسب رتبه تک رقمی به دست آوردند. اسامی نفرات برتر کنکور 97 در روز سه شنبه (9 مرداد ماه) اعلام شد، گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز) در دهم مرداد ماه از برخی از رتبه های تک رقمی کنکور 97 دعوت کرد تا با آن ها به گفت و گو بنشیند. محمدرضا اسکندری رتبه 4 گروه ریاضی یکی از رتبه های برتر کنکور 97 بود که مشروح گفت و گوی ایسکانیوز با وی به شرح زیر است.

خودتان را معرفی کنید؟

دریک خانواده سطح متوسط اجتماع بزرگ شدم و امکاناتم مثل اکثر همسن و سالانم بود. در دوره دبیرستان درمدرسه تیز هوشان درس خواندم، آنچنان درگیر کنکور و تست کنکور نبودم، سال دوم دبیرستان بزرگترین هدفم المپیاد کشوری بود که در مرحله اول قبول شدم، درسال سوم وارد رشته تجربی شدم تغییر رشته دادم و سال چهارم به دلیل عدم علاقه به رشته تجربی به ریاضی بازگشتم.

چگونه درس می خواندید؟

این حرف هایی که می زنم شاید فکر کنید شعار است من نهایتی برای خودم نداشتم، بزرگ‌ترین هدف و انگیزه ام از درس خواندن تنها برای رضایت خدا بود و بس و واقعا به این امر معتقدم که اگر کسی در هر زمینه ای یک ساعت درس بخواند به نیت نزدیکی به خدا و کمک به خلق خدا باشد این یک ساعت به ده ها ساعت می رسد.

روز اعلام نتایج چه حسی داشتید؟
روز اعلام نتایج مشاور من رتبه ام را فهمیده بود و من را صدا زد، من اول نرفتم و سعی کردم ابتدا خودم را آماده کنم. ازقبل
همه پیش بینی می کردند که رتبه زیر ده بیاورم، درکل احساس خوبی بود و نتیجه زحماتم را گرفتم و خانواده ام از این موضوع خوشحال شدند.

مهم ترین عامل موفقیت شما چه چیزی بود؟

قطعا توکل به خدا و فضل و عنایت پروردگار مهم ترین عامل موفقیتم بود.

به نظر شما تا چه اندازه ای کلاس کنکور می تواند در موفقیت داوطلبان تاثیرگذار باشد؟

با توجه به اینکه در مدرسه خوبی درس می خواندم و از معلمان خوب و با تجربه ای بهره مند بودم نیازی به کلاس کنکور نداشتم. در واقع قبل از هر کلاسی تلاش و پشتکار خود داوطلبان در کسب موفقیت و قبولی در کنکور موثر است.

برنامه ریزی و ساعت مطالعاتی شما در طی سال به چه صورت بود؟

برنامه ریزی خاصی نداشتم. میانگین ساعت مطالعاتی ام متفاوت بود، از اواسط تیر تا دی روزهای مدرسه سه تا چهار ساعت درس می خواندم . از دی تا اسفند به دلیل خستگی، روند مطالعاتی من کاهش پیدا کرد و به سه ساعت در دوران مدرسه رسید. بعد از عید مطالعه دروس جدی تر شد و به هشت تا نه ساعت در روز رسید و یک ماه قبل از کنکور، ساعت مطالعه ام به 5 تا 6 ساعت در روز کاهش یافت.

سخت ترین قسمت قبل از کنکور کدام قسمت بود؟

سخت ترین قسمت قبل از کنکور غلبه بر شکست ها است که احتمال دارد برای همه پیش بیاید، طبیعتا هیچ وقت هیچ کسی همیشه در اوج نیست. گاهی وقت ها شاید کم می آوردم اما در نهایت در روز جلسه کنکور با توکل برخدا هیچ استرسی نداشتم.

کدام رشته و دانشگاه را انتخاب می کنید؟

رشته و دانشگاه خاصی مد نظرم نیست اما به احتمال زیاد دانشگاه شریف را انتخاب می کنم.

بزرگ‌ترین دغدغه هم نسلان شما چیست؟

بزرگ‌ترین دغدغه نسل ما مسائل مالی و اشتغال است.

نظر شما در زمینه حذف کنکور چیست؟

حذف کنکور بی معنی است و در واقعیت قابلیت اجرایی ندارد اما قطعا باید شیوه برگزاری کنکور تغییر کند.

نظرتان را درباره این چند کلمه بگویید.
کنکور: غیر منطقی و ناعادلانه

مهاجرت نخبگان: نتیجه مدیریت نادرست. اگر شرایطی برای خروج از کشور برایم فراهم شود برای ادامه تحصیل می روم اما قطعا برمی گردم و به کشورم خدمت می کنم.

مادر: کسی که زندگی خود را فدای من کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 963800

وب گردی

وب گردی