حریق بزرگ در  انبار بزرگ بلور و کریستال خیابان فداییان اسلام

یک انباربزرگ بلور و کریستال در خیابان فدائیان اسلام تهران صبح امروز آتش گرفت ولی با تلاش آتش نشانان 13 ایستگاه تهران مهار و خاموش شد.

به گزارش ایسکانیوز ، درپی اعلام حادثه آتش سوزی گسترده در یک انبار بزرگ واقع درخیابان فدائیان اسلام ، نرسیده به بزرگراه بعثت با سامانه 125 آتش نشانی تهران، ستاد فرماندهی این سازمان بلافاصله ساعت 10:28 دقیقه امروز در دو مرحله آتش نشانان 13 ایستگاه به همراه دو گروه امداد و نجات 2 و 6 و همچنین چندین دستگاه خودروی ویژه مقابله با آتش سوزی های گسترده (فوماتیک) را به محل حادثه اعزام کرد.
با توجه به گستردگی این آتش سوزی ، مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران به اتفاق معاون عملیات این سازمان درمحل حادثه حضور یافته و بر عملکرد نیروهای آتش نشانی نظارت داشتند.
همچنین مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران نیز به منظور هماهنگی در تامین نیازهای تجهیزاتی از بخش های مختلف شهرداری برای نیروهای آتش نشانی و همچنین نظارت بر عملکرد نیروها ، در محل این آتش سوزی حاضر شد.

درلحظات اولیه اعلام این آتش سوزی آتش نشانان6 ایستگاه شامل ایستگاه های 21 ، 13 ، 83 ، 14 ، 90 و 79 و همچنین دو تیم نجات درمحل حادثه حاضر شده و مشغول عملیات شدند.

با توجه به گستردگی این آتش سوزی ، نیروهای عملیات 7 ایستگاه آتش نشانی از جمله ایستگاه های 19 ، 117 ، 99 ، 78 و 113 نیز از نقاط مختلف شهر تهران در صحنه این حادثه حاضر شده و بلافاصله به خاموش این آتش سوزی وسیع مشغول شدند.

دهها دستگاه انواع خودروی پشتیبانی ازجمله 6 تانکر آب ، 2 خودروی فوماتیک ویژه مقابله با آتش سوزی های بزرگ، 2 بالابر و 3 خودروحامل دستگاه های تنفسی از آتش نشانی تهران به محل این آتش سوزی اعزام شدند و همچنین 15 دستگاه تانکر آب از مناطق 20 و 15 شهرداری تهران در محل حضور یافتند.

این گزارش حاکیست ، شدت آتش سوزی به حدی بود که شعله های آتش تا ده ها متر به آسمان زبانه می کشید و همچنین دود سیاه و غلیظ ناشی از آن از کیلومترها دور تر و از تمامی نقاط کلان شهر تهران کاملا دیده می شد.

واحد کیانی معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران در تشریح این آتش سوزی گفت: محل حادثه یک انبار بزرگ بلور و کریستال به وسعت 14 هزار مترمربع بود که نیمی از آن مسقف با سقف شیروانی و نیمی دیگر روباز بود که در این انبارمقدار زیادی ازانواع بلورجات و کریستال و هم چنین بنا به اظهار مالکان مقادیر زیادی لوازم خانگی قرار داشت.
کیانی افزود: براثر حرارت زیاد سقف و دیواره های این انبار تخریب شد و بر روی اجناس موجود فروریخت که این وضعیت ، دسترسی به کانون آتش و همچنین خاموش کردن این آتش سوزی را برای آتش نشانان با مشکل مواجه ساخته بود.
معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران تصریح کرد: آتش نشانان به سرعت با استفاده از تجهیزات انفرادی و لوله های آبرسانی از چهارجهت مختلف و همچنین از طریق سقف به مقابله با شعله های آتش پرداختند که سرانجام این آتش سوزی در حدود ساعت 13:30 امروز مهارشد و از گسترش بیشترآن به اطراف جلوگیری به عمل آمد.
وی درادامه به قرار داشتن 5 دستگاه کانکس فلزی مملو از لوازم درقسمت حیاط این انبار اشاره کرد و گفت: درجریان این آتش سوزی هر5 کانکس طعمه شعله های آتش شده و سوختند ، البته درداخل دو کانکس علاوه بر قرار داشتن اجناس گوناگون ، تعداد10 دستگاه سیلندر 11 کیلویی گاز مایع وجود داشت که گرفتار شعله های آتش شدند اما با توجه به عمل کردن سوپاپ های اطمینان آنها ، هیچ یک از این سیلندر دچار انفجار نشدند.
کیانی که در محل حادثه به طور مستقیم برنحوه عملیات نیروهای آتش نشانی نظارت داشته و فرماندهی می کرد، گفت: خوشبختانه در این حادثه به کارگران و افراد حاضر در این انبارآسیب جانی نرسید ولی چهارنفر از آتش نشانان درحین عملیات دچار دودگرفتگی شدندکه درمحل توسط امدادگران اورژانس درمان شدند البته یک آتش نشان به دلیل مصدومیت بیشتربه بیمارستان منتقل شده و تحت درمان قرار گرفت.
گفتنی است هنوز علت بروز این آتش سوزی مشخص نیست و گروهی از کارشناسان علت یابی سازمان آتش نشانی تهران با حضور درمحل مشغول بررسی و تحقیق درخصوص علل بروز این حادثه و همچنین برآورد میزان دقیق خسارات وارده هستند.
گفتنی است با مهار و خاموش شدن کامل این آتش سوزی، عملیات لکه گیری برای خاموش کردن آتش های پنهان به منظور جلوگیری از آتش سوزی دوباره توسط 6 گروه از آتش نشانان آغاز شد که تا این ساعت هم چنان ادامه دارد.
برای یاری رساندن به نیروهای آتش نشانی و همچنین تسریع بخشیدن به عملیات لکه گیری ، سه دستگاه لودر درمحل حادثه حضور یافت تا کار جابجایی وسایل و لوازم سوخته در زیر آوار انبار و نیز خاموش شدن آتش های پنهان به سرعت انجام شود.

700

کد خبر: 963811

وب گردی

وب گردی