رئیس پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی منصوب شد

دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی، دکتر عبدالرضا واعظی هیر را به سمت " رئیس پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی " منصوب کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در این حکم انتصاب خطاب به دکتر واعظی آمده است:
جناب آقای دکترعبدالرضا واعظی هیر
با سلام و احترام،
با عنایت به مراتب تعهد، تخصص و تجارب جناب‌عالی و بر اساس پیشنهاد معاون محترم پژوهش و فناوری، به موجب این حکم به سمت
رئیس پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی منصوب می‌شوید.
امید است: تعامل موثر با مدیریت استان و دستگاه‌های اجرایی استان در تامین زیرساخت‌های لازم برای توسعه پارک و حل مشکلات پیش روی شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و مستقر در پارک، ایجاد روابط نظام‌مند، موثر و هدفمند با دانشگاه‌های استان به منظور ایجاد زمینه لازم برای بهره‌گیری دانشگاهیان از ظرفیت‌های پارک علم و فناوری در تجاری‌سازی دستاوردهای علمی و پژوهشی، بررسی و ارزیابی نقاط ضعف و قوت پارک و تدبیر راهکارهای موثر در ارتقای جایگاه پارک به عنوان نقطه کانونی حوزه فناوری و نوآوری منطقه، مشارکت و ایفای نقش موثر در ارتقای زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی منطقه و همراهی و همکاری با نقش‌آفرینان اصلی این زیست‌بوم، توجه به توسعه کیفی موسسات مستقر در پارک در کنار توسعه کمی و حل مشکلات پیش‌روی آنها برای تحقق این توسعه، ارتقای کمی و کیفی خدمات و حمایت‌های مورد نیاز توسعه کسب و کار موسسات در بازارهای منطقه‌ای، فرامنطقه‌ای، ملی و بین‌المللی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی در توسعه کالبدی پارک، تنوع‌بخشی به منابع مالی مورد نیاز پارک علم و فناوری و افزایش نسبت درآمدهای اختصاصی پارک به اعتبارات دولتی مورد اهتمام ویژه جناب‌عالی و همکاران محترم در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی قرار گیرد.
انتظار می رود با توکل به خداوند سبحان و پیروی از آموزه های اسلامی و مبانی علمی مأموریت ها و وظایف محوّله را برپایه قوانین، سیاست ها و برنامه های مصوّب دولت تدبیر و امید و طرح های پیشنهادی به مجلس محترم شورای اسلامی اجرا و با جلب همکاری دانشگاهیان و صاحب نظران در مراکز دولتی و خصوصی حوزۀ فناوری نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری ایفا نمایید.
دکتر عبدالرضا واعظی هیردارای مدرک دکترای هیدروژئولوژی و دانشیاردانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریزاست. وی مدرک کارشناسی خود را در رشته زمین شناسی از دانشگاه تبریز اخذ کرده و مدارک کارشناسی ارشد و دکتری را در رشته زمین شناسی گرایش آب شناسی (هیدروژئولوژی) از دانشگاه شیراز گرفته است.
وی همچنین رتبه اول کشوری در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۸۰ در گرایش هیروژئولوژی را در کارنامه خود دارد.
یک دوره تحقیقاتی در دانشگاه توییبینگن آلمان در زمینه آلودگی های نفتی منابع آب را در سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ گذرانده و پژوهشگر نمونه دانشگاه تبریز در سال های ۱۳۹۳، ۱۳۹۵و ۱۳۹۶ بوده است.
وی اجرای ده پروژه پژوهشی- فناوری با صنایع و سازمان های مختلف را برعهده داشته و تا کنون ۳۲ عنوان مقاله در مجلات داخلی و خارجی و ارائه ۶۵ عنوان مقاله در کنفرانس های داخلی و خارجی و همچنین راهنمایی بیش از ۳۰ دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری راعهده دار بوده است.
از سوابق اجرایی وی می توان به مواردی از قبیل مدیر گروه علوم زمین دانشگاه تبریزاز دی ماه ۱۳۹۱ تا دی ماه ۱۳۹۳، رئیس اداره ارتباط با صنعت، مالکیت فکری و کارآفرینی دانشگاه تبریزاز دی ماه ۱۳۹۳ تا کنون، عضو شورای فناوری و دبیر شورای مالکیت فکری دانشگاه تبریز از سال ۱۳۹۴ تا کنون و رئیس کمیته کارآفرینی دانشگاه تبریز از سال ۱۳۹۶ تا کنون اشاره کرد.

همچنین وزیر علوم در نامه جداگانه ای ازخدمات دکترحسین پور فیضی، رئیس سابق پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی، در مدت زمان تصدی این مسئولیت قدردانی کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 963843

وب گردی

وب گردی