آخرین اخبار کنکور سراسری سال97

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: تا ساعت 8 صبح امروز از تعداد 910 هزار و 713 داوطلب حاضر در جلسه آزمون تعداد 860 هزار نفر نسبت به مشاهده و دریافت کارنامه خود اقدام کردند و داوطلبان از 15 تا 20 مرداد ماه باید نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره آخرین اخبار ثبت نام داوطلبان آزمون 97، گفت: دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی گروه‌های پنجگانه آزمون سراسری سال 97 از روز سه‌شنبه 9 مردادماه 97 روی سایت سازمان سنجش به تفکیک گروه آزمایشی قرار داه شده است. به منظور فراهم نمودم تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که امکانات دسترسی آنان برای مشاهده و دریافت دفترچه راهنما از سایت سازمان سنجش وجود ندارد دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی برابر پیش بینی های انجام گرفته همانند سنوات قبل، از روز چهارشنبه دهم مرداد 97 از طریق باجه های روزنامه فروشی کشور در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: نتیجه اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم و در اختیار داوطلبان شرکت کننده در آزمون مطابق برنامه زمانی تنظیم شده روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته و تا ساعت 8 صبح امروز شنبه 13 مرداد ماه 97 از تعداد 910 هزار و 713 داوطلب حاضر در جلسه آزمون تعداد 860 هزار نفر نسبت به مشاهده و دریافت کارنامه خود اقدام کردند به عبارت دیگر حدود 5/ 94 درصد داوطلبان نسبت به مشاهده و پرینت کارنامه خود اقدام کردند.

توکلی در ادامه خاطر نشان کرد: توزیع ویژه نامه انتخاب رشته های تحصیلی براساس برنامه زمانی اعلام شده قبلی از امروز صبح 13 مرداد ماه 97 از طریق باجه های روزنامه فروشی سراسر کشور در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت، همچنین سیستم انتخاب رشته مجازی هر یک گروه های آزمایشی پنج گانه از بعداز ظهر امروز 13 مرداد ماه 97 از طریق سایت این سازمان فعال خواهد شد.

وی یاد آورشد: کلیه اطلاعات، شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در آزمون 97 بر روی فایل مربوط به آزمون سراسرس سال 96 قرار گرفته و با توجه به برنامه زمانی که تعیین شده طوری برنامه ریزی شده که داوطلبی که امسال در آزمون شرکت کرده، اگر با این نمره سال 96 اما با شرایط آزمون 97 انتخاب رشته می کرد دارای چه حدنصابی بود و در چه رشته هایی پذیرفته می شد، به همین منظور داوطلبان می توانند از این سامانه انتخاب رشته مجازی استفاده کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش تاکید کرد: سامانه انتخاب رشته مجازی طوری برنامه ریزی شده که داوطلب اگر از بین این کدهای تعیین شده کد رشته محل های انتخابی را برگزیند، شانس قبولی اش بیش از 94 درصد است و برنامه بسیار دقیقی است. برای انجام انتخاب رشته مجازی داوطلب باید مبلغ 6 هزار تومان از طریق پرداخت الکترونیکی بپردازد و این پرینت را دریافت کند و انتخاب رشته به‌صورت خودکار برای داوطلب انجام می شود، این روش کامل ترین روش انتخاب رشته است. صالح ترین فرد برای انتخاب رشته خود داوطلب است چون از خصوصیات فردی خودش بیشتر آگاه است و با در نظر گرفتن آن می تواند رشته های مورد علاقه خود را انتخاب کند.

توکلی متذکر شد: ثبت نام به منظور انتخاب رشته داوطلبانی که پذیرش آنها صرفا براساس سوابق تحصیلی و معدل دیپلم است از روز دوشنبه 15 مرداد ماه همزمان با انتخاب رشته سایر کد رشته محل ها با داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شدند از طریق ثبت نام در سایت سازمان سنجش آغاز و در روز چهارشنبه پایان می پذیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کلیه داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 97 ثبت نام کرده اند اما در جلسه آزمون غایب بوده اند که حدود 101 هزار نفر بودند می توانند در این فرصت تعیین شده انتخاب رشته داشته باشند، همچنین متقاضیانی که در آزمون مذکور سال 97 ثبت نام نکردند نیز می توانند براساس ضوابط و شرایط مندرج در دفترچه که از روز پنج شنبه 11 مرداد برروی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است، همچنین ضوابط مندرج در پذیرش دانشجو در این رشته ها نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته اقدام کنند که دفترچه راهنمای انتخاب رشته ثبت نام و جدول کد رشته محل های مربوط به پذیرش این رشته ها از یکشنبه 14 مرداد ماه 97 روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 963848

وب گردی

وب گردی